En grym dag!

Har varit på utbildning i samtalsteknik idag och jag har lärt mig jättemycket!

Hade höga förväntningar och trodde att det skulle vara upplagt på ett visst sätt.

Men det var inte alls som jag hade föreställt mig, det blev mycket bättre än vad jag trodde.

 

Har lärt mig en massa saker om mig själv och har insett att andra människor känner mig bättre än vad jag själv gör. Jag ser mig som ganska blyg, lite mesig, tyst och tillbakadragen. Men ingen i min omgivning uppfattar mig så. Jag fick höra av flera stycken att jag är bra på vissa saker som jag inte alls tycker att jag är. Men det värmde varmt i hjärtat och jag är nog egentligen en sån person jag egentligen vill vara men jag måste börja tro lite mer på mig själv. Inte fokusera på EN dålig sak utan se de andra BRA sakerna som jag lyckas med.

 

Shit vad glad man kan bli av lite beröm, jag har gått på moln sedan jag kom hem!

Nu ska jag börja jobba lite med mig själv. Innerst inne så är jag nog ganska duktig på en hel del fast jag inte tror det själv. Jag måste börja VÅGA att ta för mig och inte vara rädd för att uttrycka mina åsikter, bra som dåliga!

 

Idag har jag pratat inför en ganska stor grupp, blev ganska generad till en början men sedan släppte det!

Trodde aldrig att jag skulle göra det :)

I små grupper där jag känner människorna så har jag inga problem med att prata men när det blir lite större grupper så sitter jag gärna tyst och lyssnar på alla andra istället.

 

Så idag har jag gjort ett litet framsteg.. nu är det bara resten kvar  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0