Fortfarande gravid?

När jag fick mitt första barn så trodde jag på något sätt att magen skulle dra ihop sig lite snabbare än vad den gjorde.
När jag låg där i sängen nyförlöst kände jag mig så himla smal, jag sken upp och sa till Mats: Titta vad smal jag är!! Det var jag ju faktiskt ända tills jag ställde mig upp och jag fick världens gelékula till mage.
Jag höll på att garva ihjäl mig.
Det är ju faktiskt så att man fortfarande ser gravid ut trots att bäbisen är ute. Barna trodde att jag hade en bäbis till i magen när dom kom och hälsade på uppe på BB.
Jag fick det även bekräftat idag när jag var hos tandläkaren..
Hon tittade i min journal där det stod att jag var gravid sist jag var där (i maj), hon tittade på mig och sa:
Och det är du väl fortfarande!?
Hmmmm... tack för den! :) Jag berättade att jag fick barn för 4 dagar sedan och jag tror hon skämdes lite :P
Så här smal och fin var jag idag ;)
Jag tänkte knäppa kort med jämna mellanrum för att se hur jag drar ihop mig!
Jag vägde mig ca en vecka innan Freja föddes och då vägde jag 77,1 kg.
Samma dag jag kom hem från BB (17/8) vägde jag 71,6 kg.
Idag vägde jag 71,0 kg.
Första målet är att komma ner till 60!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0