Dopet 11-12-10

Det blev en lång dag i lördags! Per och Marie kom i fredagskväll så vi satt uppe och pratade till halv 3 och somnade inte förrän strax efter 3 någon gång. Klockan ringde kl. 8! Jag väckte familjen och vi började göra oss klara, Marie kom upp strax efter 10 och lockade håret på Nora och Amanda och vid 11 for vi bort till kyrkan. Mats mamma kom bort och hjälpte oss att duka upp allting och sedan började några gäster att komma. Hann inte träffa så många innan vi gick undan och bytte om på Freja. Vi var skitnervösa hela högen men allt gick jättebra! :) Jag tordes läsa min lilla vers och barnen skötte sig exemplariskt. Linda var snäll och läste evangeliet och Nora och Amanda hjälptes åt att hälla i vattnet i dopfunten och man kunde nästan tro att det var flera liter vatten i tillbringaren. Dom hällde så sakta så vattnet sipprade och det tog säkert 1½ minut innan dom var klara, det började fnissas i kyrkan :) Jag är jättenöjd med dagen och alla fina presenter som Amanda och Freja fick! Jag har tyvärr inga bilder från dopet men så här såg klänningen ut:

CIMG3123

CIMG3127

CIMG3128

Det blev lagom med folk men stressigt som vanligt ändå, det skulle fikas, knäppas kort, försöka hinna prata och vara trevlig med alla. Önskar jag kunde klona mig själv såna gånger, känner mig otillräcklig! Det är tur att jag har så underbara människor omkring mig som hjälpte till med disk och städning.. TACK!

Vi kom därifrån strax efter 16.

Psalmer som spelades under dopet var: Tryggare kan ingen vara Ett litet barn av Davids hus Nu tändas tusen juleljus

CIMG3122Fick en bild på Emelie, Malin, mig, farmor, Freja, pappa och Kevin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0