Nu jäklar!

Vi har kämpat med flaskan ikväll igen, dessvärre utan framgång! :/ Att det ska vara så jäkla svårt, vi har försökt mer eller mindre i nästan 3 månader nu för att Freja ska ta flaskan. Vi har testat alla möjliga flaskor och nappar, olika stora hål, olika innehåll och olika temperaturer.. På onsdag blir hon ett halvår och mitt mål var att amma i ca 6 månader och jag är jätteglad för att det har funkat så bra som det har gjort och att hon har klarat sig på bröstmjölken. Ni får inte missförstå mig, jag älskar att amma. Närheten och samhörigheten är underbar och jag vill inte sluta amma helt än! Men, jag vill att Freja ska kunna ta flaskan så jag kan få lite avlastning på natten ibland eller att hon kan sova längre än 3 timmar på natten. Jag börjar också snart att jobba så det vore ju bra om hon kunde äta något annat medans jag är borta :) Har suttit och läst i lite forum ikväll om andra barn som har haft svårt att ta flaskan och jag undrar om jag är dum på riktigt!? När Freja var nyfödd tog hon silikonnappar men efter att ha fått en latexnapp en gång så vägrade hon ta dom med silikon igen! Det gör hon nu också, vi har testat men hon spottar bara ut dom.. ALLA nappar vi har till nappflaskorna är såklart i silikon, det är väl vanligast!? Det kanske finns en röd tråd där eller...?? Varför har jag inte tänkt på det tidigare? Nu ska vi köpa ny flaska med LATEX nappar!!  Håll tummarna för att det kommer att funka..

713163Är latex räddningen?


Kommentarer
Postat av: sissy

Sv.: Han får lov att flytta med om han vill men det betvivlar jag.

Smart ide med latexnapp! Aldrig hört talas om. :)

2012-02-13 @ 23:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0