Pappas fight - Dag 15

Utdrag ur dagboken: Måndag 2012-06-11 Pratade med en jättegullig sköterska imorse. Din natt hade varit jättelugn, du hade knappt varit något rosslig alls. Du hade lite tungt att andas nu men annars var allt lugnt inne hos dig. Dom tycker att antibiotikan börjar göra verkar, du har tydligen lunginflammation men det är inget vi fått höra något om tidigare :( När det gäller tracken så är det läkaren som ska skriva remissen så vi får se vad som händer under dagen, I övrigt är du mycket trött och försöker inte kommunicera lika mycket som tidigare men du söker ögonkontakt och håller handen. 9.22 Dom ringde nyss från avdelningen och du är på väg till IVA för att du har så tungt med andningen, sköterskan lät stressad och jag blir så orolig... 9.44 Har precis pratat med IVA och dom förbereder för en track just nu. Ingreppet kommer att göras där nere på IVA och sköterskan eller läkaren ska höra av sig så fort som möjligt! 11.22 Jag är så nervös, kan inte tänka klart, kroppen skakar och jag väntar på att telefonen ska ringa så jag får höra hur det har gått. Det är 2 timmar sedan jag pratade med IVA sist. Jag bryter ihop snart, det är svårt att jobba... det blir inte mycket gjort! 12.36 En sköterska från IVA ringde upp  11.50 och berättade att du var klar. Du är fortfarande lite nersövd och respiratorn är påkopplad. Hon visste inte hur länge du skulle vara där nere men förhoppningsvis över natten iallafall. Det var ohållbart med andningen, tungan åker ner i halsen och du har mycket slem så att du inte kan hålla luftvägarna fria. Dom gör nog en lungröntgen, det lät lite dåligt på ena sidan och det kan vara slem som är i vägen! Magkänslan jag har är inge bra så jag hoppas jag har fel!! Hjärnan fungerar fortfarande inte... Jag tappar ord och är helt ofokuserad :( 22.01 Shit vilken dag det blev idag. Jag drogs tillbaka 2 veckor i tiden och har upplevt nästan alla jobbiga känslor om igen. Oron, ovissheten, alla funderingar, dålig magkänsla, ont i magen så fort telefonen har ringt och nervositeten när jag gick in på sjukhuset tidigare. Hade nästan glömt hur skör du är men blev påmind om det idag! Anledningen till att ingreppet blev så "akut" var att du hade fått en slempropp i halsen som inte ville släppa och den satt så långt ner att den inte gick att suga upp. Du fick fortfarande hjälp från respiratorn medan vi var där. Lungröntgen visade att du hade lunginflammation men allt var som tidigare röntgenbilder visade, det har inte tillstött någonting och det är väl positivt!? Åtminstone vill jag tro det! Tracken såg inte så läskig ut som jag trodde och du är så jäkla stark pappa! Vi kämpar tillsammans :) Håll ut pappa, vi ska fixa det här! Älskar dig!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0