Pappas fight - Dag 26

Utdrag ur dagboken: Fredag 2012-06-22 Midsommarafton 19.05 Shit vad kul det var att träffa dig idag! Du fick komma upp och sitta i den nya stolen när du hade vaknat till, den är mycket bättre än den förra. Jag fick ge dig lite kaffe på en sked men du tyckte inte att det var så himla gott. Efter ett tag när jag frågade om du ville ha mer fick jag till svar att det var ju flera månader sedan du slutade  med det och att du blir så dålig i magen av det! :) Du har snurrat till det några gånger idag och pratat om tomtegubbar och så frågade du Mats om det fanns några spöken i trappen. Du trodde också att det fanns två olika Mats där. Jag tror inte att du riktigt vet vad du varit med om och att din kropp inte fungerar som den brukade. Efter att du hade druckit kaffet lite tidagare sa du: Tro om man ska åka hem snart? Och sedan sa du att du skulle kliva upp tidigt imorrn för att du skulle åka in till Sundsvall. Vi sa till dig att du snart får komma hem, du måste bli lite piggare först! När vi satt där i dagrummet tittade vi ut genom fönstret och du ville så gärna gå ut en stund. När vi sa att det inte gick så svarade du: Jag går väl ut när jag vill, det är väl inge dagis det här!? Det har du rätt i men vi måste vänta lite innan vi tar med dig ut, hur länge vet jag inte :( I övrigt tycker jag att din förmiddag var bra men du var väldigt rastlös och irriterad kändes det som. Irriterad över att vara fast i din kropp som inte riktigt fungerar. Du var på väg ur stolen flera gånger och du "kastade" iväg din vänstra hand. Mats sa åt dig att skärpa dig och att om du tränar hårt så kommer den att fungera igen. Då tittade du på Mats och sa: Men helvete vad du tjatar då och sedan flinade du lite :) Du skrev en fin rad i blocket som nästan fick mig att gråta... Tack för ni bryr er! Det är klart att vi bryr oss, vi älskar ju dig ♥ Vi kämpar tillsammans, varje sekund. Vi ger aldrig upp!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0