Pappas fight - Dag 3

Utdrag ur dagboken: Onsdag 2012-05-30 11.57 Vi vaknade 9.41 idag, har sovit ganska bra inatt men har vaknat några gånger och tittat på telefonen. Jag ringde till avdelningen för att höra hur natten hade varit för dig. Natten hade varit bra och allt såg bra ut på morgonen. De ger lite vätskedrivande. Dränet som sitter kvar efter operationen ska tas bort idag, det är neurokirurgen som gör detta. Det ska inte göra någon skillnad utan det är mest en infektionsrisk om det sitter kvar. Det känns skönt att prata med sköterskorna, jag känner mig lugnare för stunden men önskar att jag kunde sitta vid din sida hela tiden och vaka över dig. Jag och Emelie var hos farmor och hälsade på en stund, vi pratade mest om dig såklart och hon såg faktiskt ganska okej ut. Jag ringde till sköterskan innan jag for därifrån för att kolla läget. Allt var stabilt fortfarande. Trycket i huvudet var lite högt men dom hade precis vänt på dig. Du hade visat tendenser till att vilja andas lite själv, du tar inga hela andetag men du påbörjar dom och gör det med jämna mellanrum. Du har också rört lite på höger arm och höger ben. Men det bästa av allt är att du hade kramat till handen på uppmaning och det gör mig övertygad om att det var det du gjorde igår när jag höll dig i handen och du rörde på pek-, lång- och ringfingret samtidigt mot mitt finger 3 gånger på rad. Jag blev så glad när jag hörde detta och det väckte lite hopp inom mig. Det har inte kommit många tårar idag men jag känner hur det bränner bakom ögonlocken. Antar att allt släpper ikväll när barnen har lagt sig... 00.32 Som jag trodde så har jag varit väldigt ledsen ikväll. Jag slits mellan hopp och förtvivlan hela tiden. När jag får sms eller kollar facebook så hoppas jag på att det är från dig eller att du har skrivit något om dina ägg. Jag önskar att allt som händer nu bara är en hemsk jävla dröm som jag ska vakna ur. Vill inte att detta ska vara sant. Det gör så FÖRBANNAT ONT! Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Vill hålla din hand och känna din värme. Höra ditt skratt, känna din lukt och känna skäggstubben mot min kind. Vill att du ska viska i mitt öra att du älskar mig ♥ Du är en krigare och det här är den största fighten du måste ta och du ska vinna, det finns inget annat! Det är så många som tänker på dig och ber för dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0