Pappas fight - Dag 7

Utdrag ur dagboken: Söndag 2012-06-03 Natten hade varit lugn och det såg stabilt ut nu idag också. Du behöver inte lika mycket hjälp att andas och dom hoppas att du kan klara dig helt utan respirator snart. Du är lite mer "vaken" idag men inte vaken på det sättet som vi önskar. Men det kommer snart hoppas jag. 14.50 Har precis träffat dig, dom har rakat bort din mustasch. Kände inte riktigt igen dig men det är ju ändå du! Du hör vad sköterskorna säger och rör höger ben och arm på uppmaning. Du kramar även handen när dom säger till. Jag blir så glad över alla dessa små framsteg du gör, blir lite mer hoppfull då! Vi stannade hos dig till ca 16.30 sedan var det dags att åka hemåt. Sköterskan berättade att det strax kan bli aktuellt med en flytt till Sundsvall. Det var med blandade känslor vi for från sjukhuset. Den bästa vården finns ju där i Umeå men samtidigt skulle det vara skönt att ha dig nära. Vi skulle få veta mer  imorgon efter ronden. Mamma kom upp till mig och Mats efter att hon hade slutat jobba, vi ville ha lite sällskap och Emelie sov hemma hos sig. Är så glad att mamma ställer upp för oss nu när vi behöver henne ♥ FAN VAD JAG SAKNAR DIG! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0