Misshandlad

Tänkte bara skriva och berätta lite av det som hände i helgen.

Mats såg ett gäng killar som stod och bråkade utanför Big Boy, dom var 5 mot 1 så Mats valde att gå dit och bad dom lugna ner sig lite. Sedan gick allt jättesnabbt och han låg på marken med blodet sprutandes ur munnen. Han fick något slag i ansiktet och sedan var det en kille som stod och sparkade honom i ansiktet upprepade gånger.

Som tur var så såg jag ingenting av detta, Zandra kom till mig där jag satt på en bänk och sa: Jannice, jag är hemskt ledsen över att behöva säga det här men Mats ligger nerslagen". Jag har nog aldrig nyktrat till så fort någon gång tidigare! Allt var kaos och många sa att det var det värsta dom någonsin sett. Det finns många vittnen som har lämnat sina uppgifter till polisen och vi vet vem den här killen är nu.

Ambulansen kom till platsen och undersökte Mats, allt såg ut att vara helt förutom att läppen var sprucken så vi kunde åka hem.

Det som hände igår var helt sjukt! När Mats vaknade såg vi att han började på ett litet blåöga, det var bara lite blått inne vid "näsroten" mot ögat. I övrigt mådde han ganska okej förutom att han hade ont i ansiktet.

Lite senare på dagen skulle han tryckutjämna för att han hade lock för högra örat. När han håller för näsan och blåser till så skriker han bara rätt ut och tar sig för det blåa ögat. Ögat svällde upp som en ballong och till slut kunde han inte öppna det. Han hade skitont, var jätteyr och hade ingen avståndsbedömning överhuvudtaget.

Vi åkte ner på primärvårdsjouren där dom undersökte honom igen. Där upptäckte dom att det var hål på trumhinnan i det vänstra örat och att han hade blött där tidigare. Sedan skulle dom ringa till Sundsvall för att överlägga eftersom dom tyckte att hela högra sidan av ansiktet var svullet. När jag gick och pratade med dom och sa att han inte orkade sitta och vänta längre så skickade dom efter en ambulans.

Jag mötte upp Mats nere på akuten efter att jag hade lämnat barnen hos Marie. Dom gjorde både en röntgen av ansiktet och hjärnan. Hjärnröntgen såg bra ut men det visade sig att han hade en fraktur i ena bihålan och när han tryckutjämnade så kom det in massor av luft som gjorde att ögat svullnade upp. Luften kommer att försvinna så småningom men han måste träffa ögonläkaren pga att han har visst synb0rtfall.

Det kunde ha gått riktigt illa när man tänker efter så han klarade sig ganska lindrigt med en sprucken läpp, stort hål i trumhinnan, en fraktur och synbortfall.

Synd att en jävligt rolig kväll skulle sluta på detta vis! :(


Kommentarer
Postat av: Vilma

usch och fy och blä vilka idioter det finns! Hoppas allt blir bra med honom! styrke kramar!

2012-11-26 @ 15:34:54
Postat av: Marie

Men FYFAN! Varför skulle er trevliga kväll få lov att sluta så där för? :( Jag fattar inte varför folk inte bara kan ha vett att gå hem när det är dags, istället för att ge sig på andra. Hoppas att han får rejält med straff, killen som gjorde det. Och - att Mats blir snabbt bättre!
STORA STORA KRAMAR!

2012-11-26 @ 16:01:39
URL: http://minbebis.com/blogg/heartan/
Postat av: Caroline Andersson - Mamma till Elias

Men usch, ibland funderar jag på vad det är för fel på vissa människor, blir så arg och upprörd när jag läser/hör om folk som måste använda våld och inte inser hur farligt det faktiskt är.. Hoppas att han blir bra snart!

2012-11-26 @ 17:49:50
URL: http://caroliinea.blogg.se
Postat av: miosmamma

Usch. Förstår mig inte på folk som slåss. Starkt av honom att gå fram och försöka stoppa det =). Hoppas han känner sig bättre, Kram

2012-11-26 @ 18:11:00
Postat av: Junitjej

Fy farao! Man blir förbannad av att läsa sådant här. Stackars Mats!!!

2012-11-26 @ 21:03:18
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Janina

gud vad stark och modig han var som ensam gick fram till dessa idiotkillar! inte många som vågar det, hoppas idioten åker fast

2012-11-26 @ 22:18:44
URL: http://minbebis.com/blogg/myfamily/
Postat av: Helena

Starkt gjort av Mats! Så sjukt bara att den som hjälper till ska råka illa ut! Hoppas han anmäler honom å att ni fått skadorna fotade å dokumenterade så han kan begära skadestånd! Har han otur kan det ju dyka upp oväntade saker som gör att det blir många läkarbesök, resor osv. Det dummaste ja gjorde när jag blev misshandlad vad att inte begära skadestånd, trotts att jag var blå slagen å hade fått slag i ansiktet som träffat ögat. Hade ett jobb då där jag satt framför en dator dagligen å det var en plåga med ett igensvullet och ömt öga! Synen är livsviktig!! Jag blir så glad när jag läser om hur snälla och hjälpsamma ni är mot varandra! Sköt om er!

2012-11-26 @ 22:42:41
URL: http://Bebisimagen.bloggplatsen.se
Postat av: Yohanna - tvånbarnskaos & kolik

Såååå vidrigt tjejen!!!!

2012-11-28 @ 20:51:49
URL: http://maiplu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0