Mötet på rehab!

Mötet på sjukhuset gick bra. Vi fick träffa läkaren, sjukgymnasten och arbetsterapeuten. Dom berättade om vad som händer just nu, vad dom tränar på osv. Det blev mycket prat om framtiden och som det ser ut nu kommer pappa inte att komma ifrån rullstolen, inte än iallafall! Men man ska aldrig sluta hoppas, det har jag lärt mig under denna resa. Pappa har överraskat oss alla, både anhöriga och personal flera gånger om!

Det verkar som att han kommer få flytta hem om allt fungerar. Vi får nog också flytta dit så vi har koll på honom hela tiden ;)

Imorgon ska vi till rehab igen jag och Mats, pappa ska träna på att sätta sig i våran bil så han kan åka med på fotboll i helgen. Han har pratat om Noras fotboll väldigt länge men det skulle bli så krångligt med färdtjänsten. Nu är han så jäkla duktig på att förflytta sig så det skulle inte vara några problem! :D Han kommer bli så jäkla glad på lördag när han får se henne spela!!

Pappa och barnen har kommit varandra så nära nu, det är så underbart att se. Förut var Amanda blyg så fort vi hälsade på honom men nu vill hon pussa på han hela tiden och dom leker "jag älskar dig mest" leken ♥

Vi har haft en enorm tur och jag kommer aldrig mer ta någon eller något för givet. Man vet aldrig när livet vänder!

 

Jag vet att jag har lagt upp bilden många gånger förut men jag älskar den! Den är ifrån när pappa fortfarande var väldigt dålig och jag ville aldrig släppa hans hand! Som han har kämpat, det är helt otroligt att han är där han är idag ♥ Han vill så mycket och han kämpar för att komma dit. Jag funderar på att läsa igenom min dagbok eller inläggen här på bloggen men jag kommer förmodligen att brya ihop totalt och jag är inte redo för det än. 


Kommentarer
Postat av: Janina

Duktig och stark pappa ;-)

Roligt att höra hur dina barn fick sina namn! Har du vetat vilket kön det skulle bli också? har du några killnamn?

2012-09-05 @ 22:40:24
URL: http://minbebis.com/blogg/myfamily/
Postat av: Janina

jaha vad kul hehe, vi gjorde olika också. Kanske en fjärde då? Då kanske det blir en Bastian eller Milton? hihihi

2012-09-05 @ 23:21:16
URL: http://minbebis.com/blogg/myfamily/
Postat av: Andrea

Vad härligt att läsa att din pappa blivit så mycket bättre Jannice!!! Skönt för er att han fått komma till rehab här i stan med, de är otroliga där tycker jag.
Ja men visst är det så att man aldrig vet vad som händer och att man måste ta vara på varje dag här i livet, bra tankar och bra kämpat!!! Hoppas ni får härligt i helgen med pappa och barn och fotboll och allt;) Ses!!

2012-09-06 @ 08:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0