Stuvade makaroner=bullar?

Ge mig mer tid! Jag hinner med allt jag vill göra och det gör mig lite smått stressad. Imorse vaknade jag tidigt av att Freja levde rövare i våran säng, försökte få  henne att mysa lite men det gick inge vidare. Mellan9.30- 11.30 stog jag uppe på myran och frös fötterna av mig medans Nora spelade fotboll. Jag var ju så smart och tog på mig gummistövlarna för det var ju blött ute men alla vet väl hur jävla kallt det blir!? Kunde knappt gå när jag kom hem  :/ Noras lag vann iallafall med 4-1 och Nora lobbade bollen över målvakten och in i mål, riktigt snyggt. Imorrn väntar finalen! :D Efter fotbollen for vi ut till pappas hus, vi gjorde klart det vi kunde med det som fanns där men vi måste handla lite mer grejer för att bli klara! Det är snart dags  hemgång så vi får slita häcken av oss nästa helg men det ska väl gå det med :) När vi kom hem la jag mig på soffan med Freja och sov en timme, hon hade overallen på sig och jag jackan.. Ville inte riskera att väcka henne ;) Jag behövde verkligen den där sömnen och jag längtar faktiskt tills jag ska lägga mig igen, är ständigt trött nu igen :( Jag gjorde stuvade makaroner till middag för första gången i mitt liv och jag tyckte faktiskt att det blev gott. Amanda tyckte dom var för kletiga så hon sa "tyvärr mamma, men jag tyckte inte att dom var så goda. nästa gång vill jag ha något annat till korven istället". Noras kommentar var "det smakar som bullar som inte har varit inne i ugnen än". Jag kryddade med salt, vitpeppar och kardemumma, så jäkla gott! Hur gör ni era stuvade makaroner?   Helvete vilket luddigt, tråkigt inlägg, ville mest ha kvar infon för min egen del ;) Trevlig kväll på er!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0