Dela på hushållssysslorna?

Jag läste ett inlägg på Dilba´s blogg och började fundera över hur alla har det hemma hos sig.
Finns det fortfarande hushåll där kvinnan sköter alla hushållssysslor själv och tar hand om barnen medan männen arbetar och hugger ved?

Jag skulle ALDRIG någonsin gå med på detta.
Här hemma delar vi på det mesta men både jag och Mats har "våra" sysslor som vi gärna sköter själva.
Jag får till exempel inte vattna blommorna eller putsa fönstren för att han litar inte på att det blir bra gjort.
Blommorna är som hans barn ;)

Jag är den som alltid betalar räkningarna och planerar för kalas!

Annars  hjälps vi åt med allt för att få det att fungera.
På kvällarna när Freja ska lägga sig till exempel så tar den ena på pyjamasen medan den andra fixar vällingen.

Samma sak med matlagningen, vi hjälps oftast åt för att vi båda tycker att det är astråkigt att laga mat.
Då slipper någon av oss lida själv ;)

Allt faller sig naturligt och har alltid gjort.
Det är aldrig några diskussioner om att vi inte har gjort det vi "borde".

Som sagt, jag skulle inte kunna leva med någon som förväntar sig att jag ska ta hand om hemmet eller barnen helt själv.
Har svårt att förstå att det ens kanske finns några som lever så!?

Skulle vara kul att höra hur ni har det hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0