Så här gör jag mina squats!

Jag fick en fråga som rör min squatsutmaning som jag tänkte svara på!

Visst är det så att man kör squats i ett? 
Skulle vara bra om du visade hur man gör antingen genom bilder eller om det går att förklara med ord? 
Jag började med dag 1 igår. Men jag vet inte riktigt om jag gör rätt?

Jag gör mina squats i ett, annars blir det väl ingen utmaning? ;)
Jag står höftbrett isär med benen med fötterna aningen vinklade utåt.
Försöker hålla ryggen rak och spänna till runt magen för att inte tappa hållningen.
Jag pressar från hälarna och spänner rumpan hela vägen.

Det är verkligen svårt att förklara och jag vet inte heller om jag gör rätt.
Ni får gärna komma med egna tips och rätta mig och jag gör fel :)

Här kommer några bilder och en video från dagens utmaning, 135 st! :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0