Använd reflex!

Jag var och hämtade Nora uppe på Högslätten för en liten stund sedan.
När jag satte mig i bilen så märkte jag hur mörkt det faktiskt var.

Jag mötte massor av bilar och det gick en massa människor efter vägen.
Människor som jag inte såg förrän strax innan jag for förbi dom.
LIVSFARLIGT!!

Det är verkligen hög tid att börja använda reflex nu om man ska vistas ute efter vägarna.
Mina tjejer har reflexvästar hemma men jag skulle behöva investera i några hängande reflexer också.

Innan jag fick körkort så använde jag aldrig reflex, jag tyckte att jag syndes så bra ändå när jag var ute och gick (det var ju inte kolsvart ute och det fanns ju gatlyktor).
MEN, det är en helt annan sak när man faktiskt sitter bakom ratten.
Det är nog inte förrän då man inser hur viktigt det är att synas när man är ute och går/springer/cyklar osv.
 
Och det är extra viktigt att se sig för innan man går över vägen, i den här stan så går folk bara rätt ut i vägen utan att söka någon kontakt med den som kör:
Man kan inte ta för givet att man syns!!
 

Var rädd om er där ute ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0