En tjej med rutiner!

Sedan Freja började på dagis så har hon fått riktiga sovrutiner. Innan så fick hon sova när hon ville, hur länge hon ville och vi hade aldrig någon speciell tid när hon skulle lägga sig på kvällen. Oftast var hon vaken med oss till 22-23 innan hon somnade för natten. Det var skönt och slappt och aldrig något gnäll eller några problem så vi funderade inte ens på att få henne att somna i vettig tid :) Hon var inte direkt krävande.

Men nu har det blivit ändring på det! Varje kväll vid 18-18.30 så börjar hon bli trött och strax innan 19 så går hon självmant in på toaletten för att byta blöja och ta på sig pyamasen, vi behöver bara säga välling så springer hon in dit. Hon äter vällingen i sängen och somnar direkt efteråt.

Oftast vaknar hon till någon gång vid 21-22 tiden men då går Mats in till henne och sedan somnar hon om igen. För några veckor sedan så började hon med att sova HELA nätterna i sin säng, annars har hon alltid vaknat och jag har hämtat in henne till oss. Fattar ni hur underbart det var!? Hade glömt hur det kändes att sova "ensam". När hon sedan blev sjuk så fick hon sova med oss eftersom hon låg och yrade så mycket under natten.

Nu är vi på ruta 1 igen, hon vaknar nästan varje natt nu och står och ropar på oss. Dessutom vaknar hon till och skriker till för att sedan somna om igen. Vet inte om hon kanske drömmer mycket just nu? 

Jag hann bli bortskämd med att ha mycket plats i sängen och vakna någorlunda pigg så jag längtar efter en hel natts sömn igen :)

Egentligen älskar jag när hon ligger bredvid mig i sängen, alldeles varm och mysig (så länge hon inte sliter mig i läpparna!).

Mitt lilla gotroll ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0