Krokofantfredag!

Den här morgonen har nog inte ett rätt...
 
När klockan ringde sov jag stenhårt och ville inte alls kliva upp!
Sedan kom jag på att Mats sa igårkväll att Freja skulle vara hemma med honom idag.. YES, där vann jag lite mer sovtid och vi skulle kunna åka hemifrån lite senare.. trodde jag ja!
 
Freja vaknade i samma veva som jag klev upp, väckte till Mats lite och då sa han att Freja skulle gå på dagis ändå.
WHAT!?
Då blev jag även påmind om att han nämnt det innan vi somnade, han hade ont i halsen och kände att förkylningen började ta om så han ville försöka vila så mycket som möjligt under dagen.
Jahopp.. men jag var ju uppe i tid ändå så det var ju inga problem...
 
Ställde mig i duschen och tänkte att jag skulle bli lite varm... Pffft.. det var det sista jag blev.
Det fanns bara pissljummet vatten så jag duschade av mig så snabbt jag kunde!
Fy fan, jag vill ju att det ska ånga inne i badrummet när jag duschar.
 
Sedan flöt allt på ganska bra, Freja accepterade till slut kläderna jag hade tagit fram och ville självmant byta blöja.
Men någonstans på vägen så sprang tiden iväg och jag började att känna mig lite stressad.

Medans jag var på toa och gjorde mig klar så hade Freja dragit ut allt som låg i byrålådan i hallen.. mössor, vantar, halsdukar osv..

Bara att plocka undan och sedan tänkte jag blåsa håret så jag slapp gå ut i kylan och bli kall.. Tror ni jag fick fram hårtorken eller?

Den ligger i en låda utan handtag men lådan brukar alltid vara lite öppen så den går lätt att öppna.
Något smartarsel hade stängt lådan helt och jag fick inte ut den!!

Där ville jag sätta mig ner och grina.. lite känslig? Ja, kanske ;)
 
Iväg kom vi iallafall, 10 minuter efter min tidsplan men det gjorde inte så mycket.

Freja fick ta på sig vinteroverallen idag, den andra känns alldeles för tunn och vi har liksom inget mittemellan!
Hatar den här årstiden när det kommer till att klä barnen.
Hösten och våren är värdelösa!!

Förutom att jag har haft en mer eller mindre dålig start på dagen så börjar jag bli snorig igen och har lite lätt huvudvärk.
Vägrar bli sjuk igen nu!
Nora har sammandrag i Ö-vik imorgon och jag har match på söndag, tänker inte missa en match till.
Speciellt inte när det är på hemmaplan.. förkyld eller inte så tänker jag spela.
 
Tur att det är krokofantfredag idag så jag har något att se fram emot i eftermiddag :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0