Takida-Västerås 29/8-08

Ska berätta om våran resa till Västerås!
Vaknade upp på morgonen alldeles pirrig i hela kroppen, som jag längtat efter denna dag!
Gick hem från jobbet halv 11, packade lite grejer till barna och kollade så vi hade med oss allt. Tankade bilen, pumpade däcken och åt en burgare på donken innan vi for hem till Hannah. Som hon hade väntat sig så var vi där strax efter 12, trots att vi inte skulle åka förrän 13 =)
Jag och Mats lirade lite gitarr medans hon gjorde sig klar.

Sedan började resan, hämtade upp Malin i Njurunda och tog en liten kisspaus! Jag är ju kissnödig i stort sett hela tiden, speciellt när jag åker bil =P

Då var det BARA ung. 30 mil kvar. När vi kommit nästan till Gävle var det stopp på E4:an, det var något fel på en långtradare, kände hur paniken växte! Vi hade ju bråttom?? Som tur var fanns det en avtagsväg just där som vi for in på, blev 2 mil extra att åka. Stannade i Valbo för att äta middag, McDonald´s såklart =)

Sedan for vi på världens tråkigaste väg ända in till Västerås! Malin och Mats hade kul i baksätet iaf, dom satt och ritade fula gubbar som jag skulle ha knäppt kort på men det har inte blivit av.

Hade skrivit ut en vägbeskrivning som funkade bra ända tills vi kom in i Västerås, var ju bara en massa rondeller överallt och ingen fattade vart vi skulle. For runt en stund innan vi stannade för en liten paus och vi skulle försöka fundera ut vart den där arenan låg. Såg en tjej med en cykel som jag ropade på men hon fortsatte att gå så jag sprang efter skrikandes.. haha, stackarn såg helt vettskrämd ut. Men vi var alldeles i närheten tydligen så vi följde vägen som hon beskrivit. Kom fram till ABB Arena som tydligen skulle ligga på samma område som Bomardier Arena som vi skulle till. Var massor av folk i rörelse så vi följde strömmen, trodde såklart att dom också skulle dit.
Kom fram till en marknad och tivoli, en massa arenor men inte "våran". PANIK!! Haffade en gubbe och frågade efter vägen, var tydligen en bit att gå, dom andra ville gå tillbaka och hämta bilen men jag ville fram så fort som möjligt så vi gick. Kom fram och det var världens längsta köer från 2 olika håll. Men men, det gick ganska snabbt ändå. Det första vi gjorde var att gå på toa såklart så vi inte skulle behöva springa senare. Nu hade vi flera timmars väntan framför oss innan vi skulle få se Takida. Det var först 2 förband som sög innan Backyard Babies skulle spela, satt mest och kollade på allt roligt folk =)
Backyard Babies var ingen höjdare direkt, vi ville ju bara se Takida. Vi var rätt trött och less på allt väntande. Men när dom hade spelat färdigt så klämde vi in oss i gröten.
Burn out punks uppträdde ett tag, dom var ganska roliga, fick oss några garv. Stog ganska bra till, hade perfekt sikt över scenen. Va fan händer då?? Jo, VÄRLDENS längsta kille ställer sig mitt framför mig! Var hyffsat less, hade lust att sparka ner nån!
Jag sa till Hannah att jag hoppas verkligen att det var värt det, åka så långt, vänta och sedan det där..

Men sen när jag hörde introt så insåg jag att jag skulle kunna göra om det mååånga gånger till, känslan går fan inte att beskriva med ord =D Både jag och Hannah sken upp som solar!
Malin gick och satt sig efter en liten stund för hon klarade inte av värmen. Mats fick ta kameran eftersom jag inte kunde få till ett enda bra kort bakom den där killen. Jag och Hannah försökte ta oss längre fram och till slut stog vi på 2:a raden, hade skitbra sikt och FAN VAD JAG ÅNGRAR ATT MATS HADE KAMERAN!! Synd också att Hannah hade sin i bilen, hade blivit perfekta bilder.. Men jag får leva med bilderna i huvet! =) Kunde nästan ha fått en tröja också, men bara nästan. Det var iallafall världens underbaraste kväll!!!! Längtar tills jag får se dom nästa gång, och då ska jag vara framme i tid och stå längst fram! Ska även jaga dom efteråt så jag får autografer och lite fina bilder =D

Dom hade spelat klart vid 12 tiden, då var det bara att gå tillbaka till bilen. När vi gick efter vägen kommer det en cyklist, alla skriker att jag ska gå på sidan. Tror ni inte att jag hoppar ut framför den? Men jag hann hoppa tillbaka som tur va hahahaha.. höll på att garva ihjäl oss!!
Sedan började den långa resan tillbaka till Härnösand, försökta hitta nånstans att äta inne i Västerås men det lyckades inte så bra =P For iväg mot Uppsala, hittade ett nattöppet ställe där vi beställde lite mat, jag tog en kycklingpaj som smakade INGENTING! Den var sliskig och äcklig, tog bara några små tuggor.
Gick på toa innan vi skulle åka, jag och Hannah gick in samtidigt (men inte på samma toalett). Var alldeles tyst så ingen av oss kunde kissa, då sätter hon igång och visslar som en dåre, trodde jag skulle dö av skratt! =D

Kom till Uppsala, stannade på en statoilmack, Hannah skulle handla lite och vi skulle låna toan, men den fick vi inte låna så det var bara att sätta sig ute.
Därifrån tog Hannah över ratten, svänger ut på E4:an och det kändes inte rätt, vilket det inte var heller. Vi var på väg mot Stockholm!! Som tur var kunde vi vända efter en liten bit. Sen sov jag i stort sett hela vägen hem, vaknade till ett par gånger efter vägen. När vi släppte av Malin så tog jag över ratten igen, hade sån ångest eftersom Hannah hade fått köra nästan hela vägen själv. Vi var trötta allihopa och jag längtade efter sängen.
Var en poliskontroll i Kvissle och jag gjorde bort mig som vanligt. Men vi fick inga böter, lite tur ska man ha ibland! =)

Kom hem kl.7, somnade vid 8 och sov några timmar innan barna kom hem. Har varit helt slut i kroppen hela helgen efter resan men det var värt det. Och jag kommer göra om det igen, helt klart!

Tack Mats, Malin och Hannah för en underbar resa!

Sa jag att jag älskar TAKIDA?!?!?!!

Bilder kommer i nästa inlägg.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0