Frejas första dagar!

Tänkte bara skriva ner lite om vad som har hänt under Frejas första dagar i livet.. tänk att hon redan är 4 dagar!
I måndags började hennes liv utanför min mage, helt otroligt att hon faktiskt har legat i min mage. Jag saknar magen jättemycket redan men jag föredrar ju att ha Freja på utsidan :) Vi hade ögonen på henne hela dagen, kvällen och natten. Det blev inte många timmars sömn. Dels för att jag var så uppe i varv och dels för att hon var lite ledsen.
Tisdag: Vi satt mest inne på vårat rum hela dagen på BB, vi trodde att vi skulle få åka hem efter läkarronden men eftersom jag hade haft feber osv. så ville dom att vi skulle stanna kvar några timmar till. Vi skulle tidigast ha fått åka hem vid 18-19 tiden och sedan komma tillbaka dagen efter för att göra PKU-testet. Vi valde att stanna kvar en natt till. Allt såg bra ut på läkarronden!
Nora, Amanda och Marie kom upp och hälsade på. När de for hem så satte mina hormoner igång och jag började gråta helt utan anledning.
På kvällen kom det in en läkare som ville dela med sig av lite tips om vad som kommer att hända med kroppen och känslolivet efter graviditeten. Vi fick veta hur mycket bra som helst som jag gärna hade velat veta efter att vi fått Nora, då hade vi sluppit en hel del tjaffs.. Fick tips om amningen också eftersom jag alltid får en massa sår som blöder och gör fruktansvärt ont. Vi är inte helt hemma än men det går bättre och bättre!
Freja skrek från 22 till 03, vi var trötta och frustrerade. Ingenting hjälpte, hon satt nästan fast vid mina bröst hela natten. Till slut somnade hon och vi fick sova ostört fram till kl. 7, jag var överlycklig! :)
Onsdag: Vi skulle äntligen få åka hem, ångesten satte in. Jag ville inte åka ifrån all trevlig personal så jag grinade en skvätt igen. Allt såg bra ut på andra läkarronden och hon hör bra på båda öronen. PKU testet gick också bra men det gjorde ont i hjärtat när Freja blev så ledsen, hade glömt bort hur jävligt det ser ut att vara :(
Vi blev utskrivna och vi for hem vid 12.
Det var jättekonstigt att sätta sig bakom ratten, jag körde jättesakta hem. Det är inte ett dugg kul att köra omkring med en liten bäbis i bilen :/
Mamma, Benny, Maria och Nyppa kom förbi och hälsade på under eftermiddagen/kvällen. Vi tog även en liten premiärtur med vagnen :D
Freja sov jättebra under natten, hon vaknade och ville ha mat kl. 02.30 och sedan kl. 6. Då klev vi upp och gjorde oss klara för dagen :)
Torsdag: Vi fick besök av Zandra och Liam mitt på dagen, dom var här ganska länge och barna lekte en del. När dom skulle gå hem så följde jag och Amanda med dom en bit på vägen med Freja i vagnen. Det blev en promenad på nästan 2 km och det var lite väl långt för min otränade kropp. Jag var väldigt öm i fogarna och svanken efteråt.
När vi kom hem från promenaden så var Marie och Lallo här. Dom hade med sig lite bullar som vi fikade.
Freja var nöjd hela dagen och var vaken en hel del.
Hon sov jättebra inatt igen, hon vaknade första gången vid halv 4 och sedan halv 7! :)
Jag grät även denna dag, mest för att jag saknade magen och för att jag ville stanna tiden. Jag vill inte att Freja ska bli nå större.. !
Fredag: Dagen började med en massa morgongos i soffan innan resten av familjen vaknade. Amanda kom upp först så hon fick vakta Freja medans jag klädde på mig och gjorde mig klar inför mitt tandläkarbesök.
Tanken var att jag skulle ta en tur på stan och köpa en ny amnings BH eftersom dom jag redan har köpt är lite små! Jag ställde in turen på stan eftersom jag fortfarande har ont i kroppen efter gårdagens promenad.
Vi fick besök av Linda, Moa, Pontus och Arvid på förmiddagen och sedan vilade vi en stund på sängen innan Sandra och Helena kom förbi.
Freja har varit väldigt nöjd och vaken en hel del idag igen.. jättekul! :D
Det kom några tårar idag igen, av samma anledning som igår..
Vi har fått jättefina presenter av allihopa men det visar jag upp i ett eget inlägg som kommer snart..
Livet är så underbart och jag njuter av varje sekund!

Kommentarer
Postat av: Deer

Mys! Längtar ihjäl mig efter Lilla H!

2011-08-19 @ 23:22:43
URL: http://www.minbebis.com/blogg/deer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0