Vuxenpoäng!

Idag är jag riktigt nöjd med dagen! Tanken var att jag skulle ha träna imorse med Freja men passet blev inställt så vi stannade hemma i soffan istället. Mycket klokt val eftersom det har varit storm ute. Gjorde en god gärning innan jag hämtade hem de stora barnen, jag skjutsade Zandra till jobbet så hon slapp gå :) Kul att kunna göra någon glad ibland :D När jag kom hem så bakade jag lite havreflarn och dom blev godkända av provsmakarna (M, N och A)! Nu har jag 2 sorters kakor klara till dopet (om dom inte hinner ta slut!?) Ska gömma dom i frysen tror jag.. :P Tänkte baka lite fler kakor också, det är riktigt kul när jag väl håller på och gott blir det! Till middag hade jag tänkt att vi skulle äta Felix delikatessköttbullar men jag fick för mig att göra EGNA biffar istället.. Ringde till kocken Malin och frågade efter hennes hemlighet och biffen var klar.. hahaha.. Till det serverades spagetti och hör och häpna.. egen sås!!! Är det inte vuxenpoäng så säg! För första gången i mitt liv har jag gjort biffar och sås från grunden och det var inte ens svårt! :) Alla tyckte det var gott så jag är riktigt stolt. Tänk att jag har börjat uppskatta hemlagat och egenbakat istället för färdigt.. jag börjar bli gammal på riktigt!

Kommentarer
Postat av: syster

Du är ju duktig bara du vill :):) bara de att du har varit smittat av latmasken en liten period ;)

2011-12-02 @ 16:42:27
URL: http://lundbergmalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0