En degig och randig mage!

Jag är en av alla dom som har fått väldigt mycket bristningar under graviditeten och som kan titulera mig som zebra! Jag visste redan innan jag blev gravid att jag skulle få mycket bristningar om jag skulle bli med barn eftersom mamma har väldigt mycket bristningar. Och det sägs ju att det är "ärftligt"!?

När jag väntade Nora smörjde jag aldrig in magen med någon olja eller kräm, jag fick inte heller så mycket bristningar förrän de allra sista veckorna och då exploderade magen och jag fick HUR MYCKET SOM HELST på en gång! Jag trodde faktiskt att jag skulle klara mig.. haha.. snacka om att jag var ung och dum, varför skulle jag det liksom? :P Jag fick också en massa bristningar på låren och brösten..

När jag väntade Amanda så fick jag bara någon enstaka ny bristning och kroppen återhämtade sig ganska snabbt efter förlossningen och jag gick ner till 50 kg på bara några månader! (Jag mådde inte så bra heller men ändå). Även fast jag blev så "liten" så fanns ju det överflödiga skinnet kvar men det såg inte alls ut som det gör nu!

När jag var gravid med Freja nu senast så smörjde jag in magen nästan från början och jag fick inga nya bristningar men magen har ju brustit nog så det finns väl inte plats för fler heller! :P

Bristningarna är inte så röda längre men dom syns ju ganska tydligt och magen är som en stor geléklump och det överflödiga skinnet blir jag nog aldrig av med om jag inte skär bort det!

Ibland mår jag ganska dåligt över att jag har den här geléklumpen till mage som dessutom fylls ut ganska rejält så fort jag äter och som sedan resulterar i att jag ser ut att vara gravid i 8e månaden. Men vafan? Jag har faktiskt burit på 3 underbara ungar och jag skulle inte byta bort dom mot något!

Men det vore ju trevligt om det fanns en lösning på hur jag blir av med själva "degen", ränderna har jag gärna kvar. Dom påminner ju om vad som en gång har legat i min mage ♥

wpid-PicsArt_1334663838280.png

Jag citerar min sambo: "Det ser ut som att det är en samuraj som har gått loss med sitt svärd på din mage"

Hur som helst så är jag ganska nöjd med min kropp, den behöver bara tajtas till lite! (och fyllas ut på vissa ställen)

Har du några tips till mig ang. träning eller kost som gör att jag slipper uppsvälldheten och slappheten så hör av dig ;)


Kommentarer
Postat av: mini2011

Jag fick bristningar på sidan då jag väntade min första dotter, några minimala nedanför troskanten med tvåan i magen, men sen med de andra två klarade jag mig. Enda gången de syns är nu när man är blekfis, men inte direkt annars...jag kan inte påstå att jag lider, men jag ogillar dem väldigt mycket. För att slippa uppsvälldhet brukar det bästa vara att äta måttliga mängder av mjöl och mjölkprodukter, äta mycket grönsaker och röra på sig (promenader, jogga). Fast det där är ju väldigt individuellt. För att bli av med magen är plankan kanon, både den traditionella och på sidan, stärker hela bålen. Jag har även alltid kört sittandes som ett V, armbågarna i golvet och röra benen upp och ner. Googla på bålträning så kan du få massor av tips på bra övningar som tajtar till där du vill. ;)

Svar: Tack för tipsen! :)
Jannice

2012-04-17 @ 14:58:18
Postat av: heartan

Samma problem här. Och ja, jag kör ju plankor som rena sågverket här. Men deget försvinner ju inte, det hänger ju utanpå musklerna - för UNDER gelét finns grymmaste magen nu, det känner jag ju. Det är nog bara att vänta, äta bra, träna bättre och ge fasen i allt det där som man VET att man ska ge fan i; feta såser, socker i alla former och ..hålla ut. Min mage ser ut lika som din - men MYCKET större. Och jag har "bara" haft en graviditet än. Känns faktiskt ibland som att det är bättre att bli gravid igen och spänna ut den igen. Då var den ju hård iallafall. ;)

Ja, jag höll på att be den där vännen fara o flyga nyss. Men ..my life, my wedding, my rules. Temat kommer nog bli "When Cinderella met Mr James Bond". Kul va? Långklänning blir krav för tjejer och killarna får allt anstränga sig lite de med. No jeans on Mr Bond! Färger: rosa och silver, of course. :P Och, dekorationerna blir en hel del godis.. Billigt, roligt och GOTT. Och - mindre att städa för de kommer nog att dammsuga borden.

KRAM!!

2012-04-17 @ 15:24:56
Postat av: Angeliqa

Jag fick också en hel del bristningar under graviditeten och även om de inte är så vackra att se på så påminner de ju faktiskt om vilken fantastisk person jag burit i magen.

2012-04-17 @ 18:38:47
URL: http://sopnedkast.blogspot.com
Postat av: Beatrice, mamma till skrutten Robin- Tävlingar igång!

Har du provat plankan? Har hört att den ska vara bra :)

2012-04-17 @ 18:53:04
URL: http://beabofink.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0