Hur delar ni er föräldrapenning?

Tänkte att det kunde vara lite kul att få se hur alla delar upp föräldraledigheten mellan sig!

På papper så har ju vi den sämsta tänkbara fördelningen som man kan tänka sig. Mats har bara tagit ut föräldrapenning 1 gång och det var förra våren när vi skulle utnyttja alla Noras dagar innan hon fyllde 8 år. Han har inte tagit ut en enda dag på varken Amanda eller Freja.

MEN, han har alltid varit hemma och det är jag så jäkla glad för. Jag har haft lite tur i oturen kan man säga.. Jag har aldrig varit själv med barnen, har alltid haft hjälp (mer eller mindre) och jag har sluppit mycket "krångel" vid hämtning och lämning på skola och dagis.

Mats är såklart glad över att ha haft denna möjligheten och han har inte missat något i barnas uppväxt. Vi har kunnat hjälpas åt när det har varit jobbiga nätter och kunnat avlasta varandra. Han var dessutom hemma med Nora nästan 1 år själv efter att jag hade börjat jobba (halvtid) och innan hon började på dagis.

Jag är lyckligt lottad som har haft min sambo hemma hela tiden! (Att han sedan är hemma pga jobbiga omständigheter hör inte till detta ämne).

CIMG2368

Hur har ni/kommer ni dela upp föräldraledigheten? :)


Kommentarer
Postat av: Tess

Här hemma tog jag ut mina dagar sedan överlämnar jag allt till Johan, då han har betydligt högre föräldrapenning.

Så vi klarar oss på en lön medan jag har gått hemma utan mammapenning, men nu går han ner i tid året ut, så då passar jag på att börja jobba extra =)

2012-04-02 @ 18:25:14
URL: http://theresehjerpe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0