Maybelline - Illegal Length

Testade min nya mascara idag, Maybelline Illegal Length!

images (1) Maybellines första mascara som ger 4 mm längre fransar. Illegal Length är en fibermascara som bygger dina fransar med 4 mm långa fibrer. Den unika borsten är sammansatt med trianglar som ger 6 kontaktytor till fransarna och gör att fibrerna fäster bättre och kommer åt alla vinklar av din ögonfrans.

Jag har inte använt så jättemånga olika mascaror genom åren eftersom jag sällan har sminkat mig. Det har gått i perioder det där. I gymnasiet under första året sminkade jag mig varje dag men sedan när jag blev bekväm på skolan så gled jag omkring som mitt "vanliga" jag. I mysbyxor, dalmatintofflor, osminkad och håret i en tofs! :) Nu är jag inne i en sminkperiod igen, jag vill ju inte visa mig sunkig på jobbet det första jag gör. Och jag känner mig mycket piggare och snyggare när jag är sminkad. Det är kul att kunna gå förbi en spegel utan att tänka: SHIT! Vad är det där för ett flottigt fettigt lik!?

Jaja, åter till mascaran! Tycker den var ganska bra men jag tror inte att jag fick så mycket längre fransar faktiskt.. Tycker borsten kändes lite tunn (jag vill gärna ha rejäla grejer;) men i övrigt så är jag nöjd:D

wpid-IMG_20120424_212604.jpg

Jag vet egentligen inte vad jag är ute efter för mascara men jag blir aldrig riktigt 100 nöjd och känner WOW, den här var grym! Jag vill att färgen ska fästa direkt, fransarna ska se långa och fylliga ut utan att bli klumpiga. Ofta står jag och drar och drar och drar innan det händer något på fransarna och till slut blir allt bara en gegga :/ Har du något bra tips till mig kanske!?


Kommentarer
Postat av: zandra

Jag tyckte den sög, fick prova den då den kom... :/
Kan rekomendera Loreals fibermascara faktiskt, och big bold från isadora :)

2012-04-24 @ 22:40:59
Postat av: Carola

Jag har inte så jätte långa fransar. Jag har använt d.j.v. Fiberwig LX den va bra i början men sen tyckte jag att fransarna klumpade ihop sig. Sen köpte jag ett mini set från Isadora med läppstift, nagelack å mascara. Den mascaran Isadora Build up extra volume. Den funkar kanon bra, brukar ibland böja fransarna. Men får rätt långa fransar som inte klumpar ihop sig.

2012-04-24 @ 23:20:50
Postat av: CIcci

Använder typ alltid Loreal som jag tycker är bra! Men du har ju helt grymma fransar naturligt, låååånga och fina. Inte alla som är bortskämda med det!

2012-04-25 @ 08:48:34
URL: http://www.ciccisnotebook.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0