Inskolning - dag 3 och utslag!

Har ju glömt att berätta hur det gick för Freja på dagis idag! :)

Fröknarna behövde inte ringa efter oss och hon hade ätit jättebra till lunch och sedan somnat på bara några sekunder! Hon hade varit lite ledsen när hon vaknade efter vilan men det gick snabbt över :) Imorrn ska vi bara gå dit och lämna henne och säga hejdå, är lite nervös men det går nog bra! Känns lite jobbigt att jag ska börja jobba igen och lämna bort henne på dagarna :( Bäbistiden gick så himla fort! Till något annat så har Freja fått en massa utslag över hela magen och ryggen.. Vet inte om ni minns att hon hade en massa utslag när hon var mindre också? Dom hon har fått nu känns precis likadant och ser lika ut så jag antar att det är luften som gör att hon blir så himla torr. Har smörjt henne rejält ikväll så vi får se hur det ser ut imorgon. Ena fröken hade lite lätt panik när vi kom för att hämta henne på dagis och tyckte vi skulle åka på VC. Hon besväras inte av det och jag antar att hon har känslig hud helt enkelt så vi avvaktar..  

  

Så här såg armarna ut i vintras!

Det verkar bli en orolig natt inatt, Freja har redan vaknat en gång och verkar ha väldigt ont i munnen.. blir det för jobbigt för henne så får vi prova med en alvedon!

Ska krypa ner tidigt ikväll jag med..


Kommentarer
Postat av: sandrasblogg

åh, va spännande med inskolning, men va skönt att det gått så bra.
Jag är super nervös för hur det ska gå med Joline när det är dax för henne.

Hoppas du hittade några bra sulor så hon kan ha några stövlar på dagis nu då :)

Kram

2012-08-29 @ 21:47:05
Postat av: Caroline

Du tror inte att det kan vara värmeutslag blandat med den torra luften? Eline får alltid torr och känslig hud på vintern. Sedan blir hon varm när hon sov i vagnen fick hon oftast utslag i alla veck, på armar och ryggen.

Och jag hittade tyvärr inga stövlar :(

Men skönt att allt verkar funka bra på dagis :)

2012-08-31 @ 20:05:06
URL: http://carr0n.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0