Varför Nicki?

Fick en fråga från en av mina bästa vänner varför jag valde just namnet Nicki på min blogg! Jag har nog aldrig berättat för någon av mina vänner om mina smeknamn, det kanske inte är det man brukar prata om? :)

Min familj har nog inte funderat över detta alls eftersom "Nicki" var ett av mina smeknamn när jag var liten. Jag hade två smeknamn som liten, Nicki och Skorpan! 

Min pappa och min kusin har alltid kallat mig för Nicki och gör det fortfarande. Och min dagmamma som jag gick hos som barn kallade alltid mig för "Nickidocka"!

När jag började vara i Härnösand för 11 år sedan så hade "alla" i den här stan olika smeknamn så det skulle ju jag också ha, såklart! Nicki och Skorpan var inte så himla coolt så till slut var det någon som började kalla mig för Jankan och sedan dess har jag alltid varit Jankan för de flesta.. Mats kan till och med säga det till mig ibland!

Jag tycker egentligen inte att Jankan är ett sånt himla snyggt namn så jag funderade lite på vad jag kunde heta istället. Eftersom pappa finns med mig i tankarna precis hela tiden så var det nästan självklart att jag skulle heta Nicki.

Så gick det till när jag döpte bloggen till Nicki - Småbarnsmamma! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0