6 månader!

6 månader, ett halvt år! Det är SJUKT hur fort tiden går.. Jag vet att jag säger det varje månad men jag fattar verkligen inte vart tiden tar vägen! Det var ju inte längesen hon låg i magen och stökade runt.

Nu är det på golvet hon gör det istället! :)

CIMG3464

Hon vänder sig hela tiden nu från rygg till mage och även från mage till rygg någon enstaka gång. Ligger hon för länge på magen så blir hon förbannad till slut. Hon tar sig varken framåt eller bakåt än men vrida omkring sig på filten går bra. Att sitta själv går jättebra! Hon kan sitta ganska långa stunder på filten med amningskudden omkring sig (äntligen kommer den till användning) utan att tippa omkull :)

CIMG3476

Det här med maten går det sådär med, jag helammar fortfarande. Hon vägrar att ta flaskan än så länge, vi hoppas ju på att latexnapparna ska göra skillnad när dom kommer hem! :) Gröt kan vara ganska gott ibland men för det mesta så stänger hon igen munnen när hon ser skeden..! Hon är iallafall intresserad av vad som händer när vi äter och sitter och gapar bredvid :D Smörgåsrån gillar hon att stoppa i munnen och kladda omkring med, tänkte att hon skulle få smaka lite majskrokar också och se vad hon tycker om det. Såna coola grejjer fanns ju inte när Nora var liten! Det finns ju hur mycket olika grejer som helst nu och det är skitbra, det var jättesvårt att hitta på något bra mellanmål att ta med till stranden tex när dom andra var små.

CIMG3477favoritminen!

När vi ligger och myser älskar hon att pilla en i ansiktet och dra i håret.. Näsan och ögonen är mest intressant att ta på! Starka nypor har hon också den lilla fröken ;) Några riktiga rutiner på mat och sovtider har vi inte än, vi tar dagarna som dom kommer. Hon sover när hon är trött och äter ungefär var tredje timme dygnet runt! Tror det blir bättre att få någon koll på tider osv när hon sover hela nätter.. (längtar lite tills den dagen kommer)

Hon är duktig på att "prata" och visa vad rösten går för. När hon vill ha mat på nätterna så börjar hon med att gnälla lite lätt men så fort hon får kontakt med mig eller ser att jag är på väg att sätta mig så gallskriker hon tills bröstet är i munnen!

Nora och Amanda tycker det är lite roligare nu när hon är med på ett annat sätt och hon skrattar nästan jämt när dom leker med henne!

Underbara barn du var älskad från första stund och du förgyller mina dagar Kärleken till dig går inte att beskriva Tillsammans med dina systrar gör du mitt liv fantastiskt


Kommentarer
Postat av: sissy

Så söt hon är! Man undrar verkligen vart tiden tog vägen! :)

2012-02-15 @ 20:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0