Min lilla ängel!

Jag är så sjukt jävla stolt över Freja (och mig själv och Mats som har kämpat)!

Hon har ätit från flaskan inatt..! :) Ni som har följt mig blogg vet hur vi har kämpat med dessa flaskor i ca 3 månaders tid. Nu verkar det som att vi får utdelning för detta.

Som ni kanske läste så fick hon lite gröt och bröstmjölk inatt innan vi skulle sova. Hon somnade efter att hon hade legat och pillat mig i ansiktet ett tag och sov till 3!

Jag gick upp och värmde lite bröstmjölk som jag hade pumpat ur, hon protesterade i en kvart men sedan sög hon i sig alltihopa. Det var ca 70 ml. Hon somnade om direkt och jag var skitnöjd :)

Sedan vaknade hon 05.40 och var gnällig. Jag gick upp och värmde en flaska till men med ersättning den här gången. Hon protesterade i ca 10 minuter och sedan sög hon i sig 50-60 ml.

Efter att hon somnat om gick jag upp med mina sprängfyllda bröst och pumpade ut en del. Jag fick sova en liten stund jag med innan det var dags att sätta fart på Nora och Amanda.

Strax före 10 fick hon några skedar gröt och sedan drack hon nästan 80 ml bröstmjölk!

Vi använder samma flaska hela tiden och hon får välja mellan nappen och flaskan när hon är hungrig. Hittills verkar det funka iallafall :D

Hoppas på att det fortsätter så här nu och att hon tar flaskan snart utan protester..

CIMG3543

Hon har börjat dra sig i örat och klia där bakom, är det vanligt eller?

Enda nackdelen med flaskmatningen just nu är att brösten blir så hårda och spänner, måste få in en rutin på att pumpa märker jag.. :/


Kommentarer
Postat av: Sandy

Va glad jag blir för er skull! :) Hoppas det går åt rätt håll nu!

2012-02-29 @ 14:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0