Uppdrag: Sova i egen säng!

Nu är det tänkt att Freja ska börja sova i sin egen säng.. kanske på tiden? Både jag och Mats har tyckt och tycker att det är jättemysigt när hon sover med oss men  jag vet att det kommer bli skitjobbigt när hon blir större om hon inte kan somna och sova själv! :( Hon har sovit där någon enstaka gång tidigare men det var ett tag sedan. Igårkväll vid åtta tiden gjorde vi henne klar för sängen, hon fick äta lite och sedan somnade hon i min famn. Jag gick in med henne till hennes säng och lade ner henne. HON VAKNADE INTE! Det brukar hon alltid göra annars.. Vid tolv vaknade hon och ville ha lite mat. Hon somnade om direkt så jag la tillbaka henne i hennes säng och hon sov vidare! Kl 4 vaknade hon igen och ville äta. Hon passade även på att bajsa! Jippie.. Klart hon vaknar till då när jag ska byta blöja. Vid halv 5 var vi klara och Freja såg inte ett dugg trött ut. Funderade på om hon skulle få ligga i våran säng så jag kunde somna om men jag la henne i hennes säng. Jag la mig ner och lyssnade på henne ett tag, hon låg och pratade en stund men sedan tvärslocknade hon och sov vidare till 8! Snacka om att jag blev chockad, hon brukar ju inte tycka om att ligga ensam annars! :) Ikväll fick hon bada, ligga och leka en stund och sedan vid 19.30 fick hon mat. Hon somnade inte i famnen som hon brukar göra utan jag bar in henne i hennes säng. Hon låg och pratade en stund och sedan gnällde hon till. Mats gick in och la henne på sidan, drog på henne täcket och gav henne snutten. Hon tittade på honom och sedan slog hon igen ögonen! :D Får se hur länge hon sover nu.. Jag vet att dagen kommer då hon kommer att skrika som en stucken gris när vi lägger henne men jag hoppas det dröjer..

wpid-2012-01-04-11.53.39.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0