Frejas nya vrålåk!

Vi köpte en ny barnvagn till Freja förra veckan, har helt glömt bort att visa den!

Tanken var att vi bara skulle kolla in lite vagnar men vi blev kära direkt och köpte den samma dag... det blev en Baby Travel Amsterdam Facelift, en lila! :) Mats tyckte att vi faktiskt kunde sticka ut litegrann och inte alls behövde köpa en svart. Jag är skitnöjd med vagnen hittills trots att den har 3 av de saker vi inte ville ha på en vagn förut.. 3 hjul, lufthjul och knäledshandtag. Den är hur smidig som helst att dra och jag kan inte fatta att vi var utan swivelhjul tidigare! Det som skiljer faceliften mot den "vanliga" vagnen är att denna är smalare, har fjädrad bakaxel,  längre suflett och  justerbart fotstöd.

babytravel_amsterdam_2011-923

Så här ser hela vagnen ut, jag har inte hunnit fota den så mycket än ;)

wpid-20120718_094704.jpg Freja somnar gott i den varje gång vi är ute och går och sufletten skyddar jättebra mot solen! Ryggstödet är superenkelt att fälla ner och upp med bara en hand, det regleras med en rem och man bestämmer själv i vilket läge man vill ha det. Hur bra som helst!

wpid-20120723_202343.jpg Den tar väldigt liten plats i bilen om man tar bort hjulen!

Ja, jag älskar denna vagn just nu! ♥

Den rullar så mjukt och fint i jämförelse med Brio´n vi hade, den hade EVA hjul och jag gillar dessa bättre trots att dom kan behövas pumpas ibland.

Det finns bara 2 sämre saker som jag har upptäckt hittills och det är när jag går upp och ner för höga trottoarer, då framhjulet kommer först och jag måste balansera. Då kan det bli lite ostadigt men annars funkar det ändå bra. Rulltrappan har jag testat en gång och det var ingen höjdare, jag åkte baklänges och allt kändes väldigt konstigt och det var svårt att tajma in när jag skulle kliva på och av och dra med mig vagnen men det kanske är en vanesak eller så får jag helt enkelt låsa framhjulet och balansera eller ta hissen där det finns en sån! :D

Jag kan verkligen rekommendera denna vagn! Riktigt snygg, skön att dra och till ett ganska vettigt pris :) Det går även att köpa till en liggdel så den passar de allra minsta bäbisarna.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad bra att du blev nöjd :)
Vad fick ni betala för den?

2012-07-23 @ 22:44:03
URL: http://carr0n.blogg.se
Postat av: Jenny

Hade en sån (fast svart ;-)) till min trea. Var också supernöjd! Saknar lufthjulen men annars mycket nöjd m senaste vagnen till sista fyran...en Anna of Scandinavia.

2012-07-23 @ 23:18:57
URL: http://blogg.loppi.se/rosen
Postat av: Fia

Vilken fin barnvagn hon fått =)

2012-07-26 @ 23:37:41
URL: http://www.sofsan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0