Våga älska försäkringskassan!

Väldigt ofta får man höra mycket gnäll och skit om försäkringskassan men jag tänker ösa beröm över dom idag! Dom räddade min dag och min ekonomi denna månad :) Redan i maj skickade jag in ansökan om föräldrapenning för juli och augusti månad. När pappa blev sjuk var jag in och ändrade några dagar i juni, det jag inte tänkte på då var att det är den senaste ansökan som gäller. Tror ni att jag hade fyllt i några dagar för juli och augusti på den ansökan? Jag har hela tiden tänkt att allt är under kontroll... tills idag när jag kollade utbetalningen.. Tror ni det är en vettig utbetalning på gång? När jag såg att jag skulle få ca 3000 :- höll jag på att smälla av, kom ganska direkt på mitt misstag och fick lite smått panik! :( Även om jag skickade in ansökan idag så skulle det ta tid. Hur många är inte föräldralediga under sommaren och alla vet väl hur långa handläggningstider dom brukar ha under just sommaren? Ville gå och gräva ner mig någonstans.. Jag skickade iallafall in en ny ansökan om föräldrapenning och skickade iväg ett mail där jag förklarade läget. När jag jobbade på kassan var mailkorgen alltid ÖVERFULL och det kunde ta några dagar innan man fick något svar. Kan säga att jag blev väldigt snopen då jag efter en halvtimme fick detta svar från en handläggare:
Hej!

Din ansökan som kom in idag är handlagd och du har nästa utbetalning den 26 juli.

JAG VILL GE DAGENS ROS TILL FÖRSÄKRINGSKASSAN ♥

Det är många gånger jag har fått bevisat att dom har snabb handläggning och bra service!

hämta

Många är väldigt duktiga på att skriva och klaga hela tiden men jag tycker även att det positiva ska komma fram!


Kommentarer
Postat av: Tess

Underbart att det funkade så bra för dig! Jag är tyvärr en av de som alltid bara får skit :-S Känns som att inte ens min föräldrapenning togs på allvar. Jag är ganska misstänksam mot dem efter att ha blivit dålig behandlad, misstrodd och kränkt gång på gång på grund av att jag är ung och har en kronisk värksjukdom (haft sedan jag var 11 år). Men jag blir som sagt glad då det faktiskt funkar bra för andra :-)

2012-07-25 @ 17:15:39
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: pilla

Plötsligt händer det;-)

Svar: pilla: Ja, men eller hur!? :)
Jannice

2012-07-25 @ 19:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0