Våga fimpa!

Idag när jag var på sjukhuset och hälsade på pappa så fick jag se något som fick mig att bli riktigt ledsen inombords och jag fick en stor klump i magen. Nere i stora entrén satt en kille med en liten nyfödd bäbis som låg i en sån där plastvagn som finns på BB och utanför stog mamman och rökte! När hon kom in tog hon upp bäbisen direkt och började pussa på den, så snuskigt, usch! :( Egentligen ska jag väl inte säga så mycket eftersom jag har varit rökare själv men när det kommer till att röka i närheten av barn eller att som i detta fall ta upp barnet direkt efter att ha rökt utan att ha tvättat av sig, det tycker jag är vidrigt! Visst, jag förstår att det är svårt att sluta röka. Jag har gjort det ett X antal gånger men barnet i sig måste väl vara motivation nog, eller?? Jag tycker det ser lika illa ut när någon går och röker när dom drar barnvagnen framför sig eller som på Noras skolavslutning, då stog en mamma med barnet i ena armen och en cigg i den andra och rökte samtidigt. Jag blir liksom mållös!! Hur tänker folk? Varför ska dessa små bäbisar utsättas för de vuxnas dumhet? SKÄRPNING FÖR FAN! Rök någon annanstans än i närheten av barnen... Vad tycker du om detta beteende? Är du en av "dom"? Hur tänker du?

Kommentarer
Postat av: Linda

I´m with you!

2012-07-05 @ 12:19:48
Postat av: tildan

Trashigt och elakt! Jag skulle vara rädd att ta livet av mitt barn, men vissa tänker och bryr sig ju inte...

2012-07-05 @ 20:17:05
Postat av: Sandy

Eftersom jag själv slutat både röka och snusa efter många år så är cigaretter något av det absolut värsta jag vet. Jag hatar både lukten och ibland personen bakom. Ser jag en cigg i närheten av ett barn så kokar jag inombords. Hade säkerligen haft helt andra åsikter om jag inte lyckats sluta men barn och nikotin har inte i varandras närhet att göra! Äckliga jävla människor som tar i sina barn medans dom röker rätt i huvudet på ungarna gör mig tokig!!
Det kanske märks! ;)

2012-07-05 @ 20:41:56
Postat av: Veralena

Jag tycker som du. Cigaretter och barn hör inte ihop. Jag hatar när folk som röker håller i mina barn och andas deras äckliga rökandedräkt på dem. De kan la åtminstonne puffa ut all rök innan de rör mina barn!

Tjejer med gravidmagar, bebisar, barnvagnar, barn i närheten tycker jag är egoistiska idioter. Nu för tiden vet man hur dåligt nikotinet är och det finns mycket hjälp att få så ingen bebis ska behöva födas in i ett nikotinberoende!

Svar: Skönt att se att jag inte är ensam om mina tankar...! Det finns så mycket hjälp att få men av egen erfarenhet så kan jag säga att: VILL man så KAN man! Svårare än så är det inte.. det är bara att bestämma sig till 100%!
Jannice

2012-07-05 @ 21:00:39
URL: http://vdeak.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0