Pappas fight - Dag 17

Utdrag ur dagboken: Onsdag 2012-06-13 Kevins födelsedag ♥ 22.18 Imorse pratade jag med en jättegullig sköterska igen på IVA. Du hade varit väldigt orolig under natten och det beror troligtvis INTE på röksug utan att du börjar bli mer medveten och inte riktigt vet vad som hänt osv. Du hade pillat på allt och lyckats dra ut sonden! Det är så typiskt dig :) Du blir kvar på IVA tills det finns vak på avdelningen. Dom har plockat bort alla slangar och sladdar och har även tagit bort CVK:n? i halsen. Kl 15 träffade jag, Mats, Malin och Emelie din läkare. Det var samma läkare som tog hand om dig för 3 år sedan då du fick stroken. Det var jätteskönt att träffa honom och vi fick svar på många av våra frågor. Vi fick se dina röntgenbilder som togs i Sundsvall innan du flögs till Umeå. Det var skrämmande att se hur stor blödningen var, den såg ut att vara ca 1/4 av hjärnan! Hade du inte opererats hade du dött och hade du inte hittats så pass tidigt hade du säkert varit död nu. Det måste ha funnits någon mening med allt... Efter mötet med läkaren kände jag mig mycket mer hoppfull inför framtiden. Du hade precis kommit upp till avdelningen också så vi fick hälsa på dig i ditt nya rum och träffa sköterskan som ska sitta hos dig inatt, hon heter Berit och är störtskön! Jag tror vi alla hade en bra känsla i kroppen idag! Hoppas det fortsätter så... Vilken kämpe du är pappa! Jag älskar dig ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0