Frejas första natt borta!

Ångesten börjar smyga sig på nu, imorgon ska Freja sova hos sin farmor och vi ska sova hemma. Det blir första natten ifrån varandra!
Jag vet att det kommer att gå bra eftersom Marie har varit barnvakt någon timme tidigare och det är ju inga problem med flaskan längre som tur är :)
Men det kommer kännas jättekonstigt!
Vi ska ju till Sundsvall imorrn och titta på Takida, som vi har längtat! Det är 1½ år sedan vi såg dom sist, det är skandal att det har gått så lång tid!
Jag var ju höggravid och skulle föda vilken dag som helst när dom spelade på hemmaplan och anordnade Ljungarocken i somras.
Jag ville inte riskera att föda där på plats så vi var hemma :/ Nu i efterhand så kunde vi ju faktiskt ha åkt dit eftersom Freja höll sig kvar i magen en vecka till..
Vi har väntat länge den här gången med att ha barnvakt över natten. Nora var 3 månader när vi var ut första gången efter förlossningen, kan inte fatta hur jag ens ville gå ut så tidigt!
Amanda var nog runt 4-5 månader när vi lämnade bort henne.
Om vi får skjuts ner och hem så tänkte jag faktiskt dricka någon cider, det är jag värd! :)
När tycker du det är okej att lämna bort barnet över natten?
Ångesten börjar smyga sig på nu, imorgon ska Freja sova hos sin farmor och vi ska sova hemma. Det blir första natten ifrån varandra! Jag vet att det kommer att gå bra eftersom Marie har varit barnvakt någon timme tidigare och det är ju inga problem med flaskan längre som tur är :) Men det kommer kännas jättekonstigt! Vi ska ju till Sundsvall imorrn och titta på Takida, som vi har längtat! Det är 1½ år sedan vi såg dom sist, det är skandal att det har gått så lång tid! Jag var ju höggravid och skulle föda vilken dag som helst när dom spelade på hemmaplan och anordnade Ljungarocken i somras. Jag ville inte riskera att föda där på plats så vi var hemma :/ Nu i efterhand så kunde vi ju faktiskt ha åkt dit eftersom Freja höll sig kvar i magen en vecka till.. Vi har väntat länge den här gången med att ha barnvakt över natten. Nora var 3 månader när vi var ut första gången efter förlossningen, kan inte fatta hur jag ens ville gå ut så tidigt! Amanda var nog runt 4-5 månader när vi lämnade bort henne.

När tycker du det är okej att lämna bort barnet över natten?


Kommentarer
Postat av: Sandy

Förstår din ångest. Jag fick panik igår bara min mamma hade lillan och jag snabbduschade.

Tack snälla för din kommentar häromdagen. Ja vi ska iaf dela oss så pass att vi bor isär ett tag.
På ett sätt är det skönt att slippa få skuldkänslor för att han sitter själv i soffan varje kväll för att Isa är mammig och övertrött tex. Skönt att slippa press över att hitta tillbaka till varandra samtidigt som vi bor med varandra och försöker vara en familj. Tror det blir lättare att börja om på avstånd om vi inte ska dela på oss helt.
Samtidigt är det väldigt tomt och jag har nog aldrig känt mig så liten på jorden som har allt ansvar för lillan helt själv. Man får ju även prioritera sig själv ännu mindre nu än när man är två känner jag..
Hur länge bodde ni isär?


Hoppas ni får det superskoj på takida! Freja kommer klara sig jättebra ska du se och det kan vara skönt för dig med lite ledigt och samla krafter!
Kram.

2012-03-22 @ 21:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0