Har chockat magen!

Malin och Emil har åkt hem igen, dom blev kvar lite längre än vad dom hade tänkt :) Dom for hem vid sju efter att vi hade ätit middag tillsammans ♥ Vi åt tacos till middag och jag har verkligen chockat magen idag. Jag har ätit vitlök, gul lök och stark jävla sås för första gången på ca 7 månader! Ni kan ju gissa hur magen mår nu...

images

Jag gick igenom alla mammakläder och bäbiskläder och Malin fick med sig lite tjockiströjor och ett par shorts hem! Bäbiskläderna får hon vänta med tills att hon har varit på ultraljudet och sett att allt ser bra ut med den lilla där inne. Jag blev så himla bäbissugen när jag såg alla små pyttekläder, tiden går alldeles för fort! Tur att jag får vara med på Malins förlossning snart och snusa lite bäbis :D

Jag fick en hel del fina kläder som hon inte kan ha längre, alltid lika kul! Tur att jag har syskon som jag kan ärva kläder av :D

Tack för idag gumman! ♥


Kommentarer
Postat av: Laura

Vad roligt att du ska vara med på hennes förlossning!

Kommer du och vara hennes doula eller är du annars bara med som extra stöd?
Kram

Svar: Jag kommer att vara med som extra stöd och det ska bli så himla kul. Har alltid velat vara med under en förlossning så jag ser fram emot detta.
Läste lite om att vara doula och det skulle också vara intressant, att finnas där för andra som behöver lite stöd under förlossningen.
Jag kommer självklart att skriva om upplevelsen sedan! :D
Jannice

2012-03-21 @ 08:54:35
Postat av: Laura

Vad kul!

Jag är också en trebarnsmamma, har 3 tjejer födda 05,09 och så har jag lilla Edith som fyller 7 månader den sista.

Jag skulle vara så nervös :) Man har ju själv gått igenom dedär med smärtan och de kommer och säkert vara en ganska rejäl upplevelse för dig nu som kommer och vara den som ser på den som har ont :)

Den dagen min syster blir gravid, och om hon vill att jag ska vara med så ställer jag ju upp så klart :) Men gud vad hjälplös jag skulle känna mig...

Det där med doula har jag också tänkt på mkt. Mitt drömyrke skulle vara barnmorska men eftersom studierna är så långa så känner jag att jag inte orkar...
Jag har ju haft 3 olika förlossningar.

första tog 8 timmar och då var jag "bara" 18 år.
Andra tog 2h :)
Och den tredje var en igångsättning, som tog 45 minuter från att vrkarna satte igång. Är så glad att jag fick igångsättnig. Annars hade hon nog fötts i bilen :)

Så skumt att även om man redan har 3 tjejer så längtar man ändå efter graviditeten och allt som har med det och göra...

Lycka till :)

2012-03-23 @ 09:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0