Drömmer om pengar!

Jag drömmer om att bli framgångsrik och tjäna mycket pengar! Pengar som jag vill spendera på mig själv och min familj.

Jag vill så gärna förnya min garderob, byta ut vartenda plagg. Är så less på att gå i samma kläder dag ut och dag in, kläder som jag inte känner mig särskilt fin i och kläder som inte sitter snyggt. Jag har inget vettigt att ta på mig om jag ska ut en kväll, det är alltid samma shorts och linne... så jäkla trist! Drömmer om att kunna ta en runda på stan och kanske köpa en snygg tröja om jag känner för det, det händer aldrig! Jag köper bara det som är absolut nödvändigt, typ strumpor eller fingervantar.

Jag vill gå till frissan och snygga till håret. Jag vill kunna göra roliga saker med mina vänner och min familj. Jag vill bara kunna göra något spontant! Ja, listan kan göras hur lång som helst....

Det är inte särskilt kul att varje månad behöva räkna varje krona och gå igenom vad som verkligen måste köpas eller göras. Det finns aldrig något utrymme för att bara hitta på något eller ta en shoppingtur.

Jag är ju såklart glad att vi klarar oss. Vi har mat på bordet varje dag, barnen har hela och rena kläder och någon gång ibland har vi lite över så vi kan hitta på något eller gå till frisören.

Jag och Mats gör fan aldrig någonting tillsammans och vi köper aldrig några presenter eller julklappar till varandra. Under alla våra år tillsammans så har vi väl varit på bio typ 3 gånger och ätit middag ute utan barn kanske 5-10 gånger. Tänk att bara få ta in på hotell och lyxa till det en natt utan en massa måsten! :)

Jag ska nå mina drömmar, ska bara komma på hur! Finns det någon där ute som kan ge mig en liten extra inkomst kanske? ;)


Kommentarer
Postat av: Yohanna - tvåbarnskaos & kolik!

Usch, lite ledsamt att läsa detta... men vad jobbar du med? Å vad jobbar din Mats med?

2012-11-21 @ 21:16:43
URL: http://maiplu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0