Svar på kommentar!

Jag fick en fråga som jag tänkte besvara här, misstänker att det är fler som har samma fundering!?

Vad säger din sambo om att du bloggar om hans sjukdomstillstånd? Godkänner han innan du publicerar eller hur fungerar det för eran del. Själv skulle jag bli fly förbannad om min sambo bloggade om mig och det inte var mina ord som kom ut.

Mats tycker att det okej att jag bloggar om hans sjukdomstillstånd. Jag skriver det jag vill skriva, läser upp det och han får säga vad han tycker. Det har hänt att jag har plockat bort vissa delar som han tycker känns olustigt. När jag skrev detta inlägget så blev han lättad, det var som att en stor sten släppte från hjärtat. Han har alltid försökt "dölja" att han är sjuk, han har inte velat att jag ska prata med någon om det osv. Folk har så lätt att döma på förhand. Nu när alla vet hur allt ligger till och vilka problem han har så behöver han inte försvara sig och ingen ifrågasätter varför han inte vill göra vissa saker och så.

Jag skulle aldrig publicera något som han inte har godkänt! :) 

För våran del har det hittills bara kommit en massa gott ur att vi har varit så öppna. Jag har fått kontakt med en annan tjej som också har en pojkvän som har Tourettes och det har varit skönt att skriva av sig och ha någon att ventliera sig med som är i samma situation.

Antar att det finns fler där ute som känner igen sig?


Kommentarer
Postat av: Yohanna - tvånbarnskaos & kolik

Jag känner inte igen mig, men jag väljer också att outa mina tunga stunder, för det är ju så det är! Å det går alltid att radera om man ångrar sig! :)

2012-11-28 @ 20:43:22
URL: http://maiplu.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0