Hotad med kniv!

Visst är det härligt med syskonkärlek?!

Det är väldigt få stunder som Nora och Amanda är vänner, när dom väl är det så blir jag alldeles varm i kroppen ♥ Dom bråkar nästan all sin vakna tid, varje dag. Det är inte bara fula ord och skrik åt varandra utan det händer ganska ofta att dom drar i varandras kläder, sparkas, slåss, nyps och är allmänt jävliga med varandra. Dom kan verkligen bråka om allt! Igår skulle dom hjälpas åt att plocka undan från bordet efter att dom hade fikat. Amanda vill ju gärna göra så lite som möjligt och dom bråkade om vem skulle plocka undan vad. Efter en liten stund hör jag hur Amanda hotar Nora med kniven som var på bordet, hon skriker "ska jag skära huvudet av dig eller?". Jag tappade andan!! Stöddigare unge får man nog leta efter... jag vet att alla syskon bråkar med varandra (mer eller mindre) men det måste ju finnas en gräns någonstans!? Vi har otaliga gånger suttit ner med dom båda tillsammans och med dom var för sig och pratat. Förklarat att det inte är okej att slåss osv. Man måste kunna prata med varandra utan att göra varann illa. Trots att Amanda är nästan 3 år yngre så kan hon verkligen trycka ner Nora och få henne att bli jätteledsen.

Hur hanterar man sånt här?

Ikväll har dom varit vänner iallafall och sover tillsammans i Noras säng ♥

   

Bus på gång?


Kommentarer
Postat av: asemartensson

men hjälp.. ojoj

2012-10-30 @ 14:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0