Psykiskt illamående..

Efter att vi hade tvättat typ 1oo maskiner med tvätt igår så förstod jag nästan att vi skulle vara tvungna att köra några maskiner till idag.. Jag vaknade av någon anledning kl 1 inatt och jag hann bara att titta upp så började Freja att kräkas i våran säng! Hon hade hostat en del tidigare så jag hoppades att det berodde på det.. Men en halvtimme senare kom nästa släng, på mig i soffan! Hon kräktes några gånger till efter det, mest bara slem och hon svalde ner allt hela tiden :/ Imorse vid halv 7 var sista gången och hon har varit ganska pigg under dagen men haft lite feber. Det blev inte många timmars sömn inatt så jag och Mats har legat på soffan nästan hela dagen. Nora och Amanda fick vara hemma från fritids så dom har roat sig med att rensa lådorna på rummet och tittat på tv.   Hela våran familj isolerar sig då någon har/haft magsjuka. Vi vill inte riskera att smitta ner någon och så mår både jag och Mats illa flera dagar efteråt. Den här väntan på att någon fler KANSKE ska få magsjuka kan tära sönder mitt psyke. Jag går knappt utanför dörren IFALL att jag skulle bli sjuk under tiden. JAG HATAR magsjuka och jag hatar mitt psyke dessa stunder. Det är knappt så jag vågar äta så jag svälter mig hellre under några dagar. Vi planerar maten efter vad som är "lättspytt".   Är det bara vi som är så här störda eller är det  fler som är likadana?

Kommentarer
Postat av: Yohanna - tvåbarnskaos & kolik!

hahaha... de där var nåt nytt - planera maten efter hur lätt det är att kräkas upp. Mao: ät inte kryddigt, då bränner det när det ska upp ;) Skämt å sido, magsjuka är viiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidrigt!!!!

2012-10-31 @ 21:21:49
URL: http://maiplu.se
Postat av: miosmamma

Jag är precis likadan som du! Min son hade magsjukan för snart 2 veckor sen. Jag mådde illa varje dag. Vägrade också lämna hemmet och kommer inte besöka varken öppna förskolan eller dagis barn de närmsta månaderna. Magsjukan är min största fobi! Sen var det otroligt jobbigt att se ens lilla må så himla dåligt. Mio (snart 10 mån) kräktes i 3 dygn!

2012-10-31 @ 21:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0