Sexliv efter att man fått barn?

Sitter och kikar på Fråga Olle för första gången på flera år! Det är väldigt underhållande men samtidigt får jag sån ångest..

Vårt sexliv dog efter att Nora föddes och jag har ingen aning om varför. Vi har haft så fruktansvärt många diskussioner om detta genom åren och vi har mått väldigt dåligt båda två, speciellt Mats. Jag har inte haft någon som helst sexlust på 9 år! Jag får aldrig det där pirret i kroppen längre, sex har varit förknippat med ångest så många gånger... :( Det fanns en period när jag inte ens ville gå och lägga mig i sängen för jag visste att frågan skulle komma upp.

Vi har testat allt möjligt för att få det att fungera men det har blivit så mycket bättre.

Saknar den där känslan i kroppen

Är det bara jag som har det så här eller finns det någon mer där ute som har tappat lusten?


Kommentarer
Postat av: annes

Hej! Tittar in på din blogg ibland, vi har barn i ungefär samma åldrar. Jag hår aldrig kommenterat förr, men nu måste jag. Känner precis likadant, man funderar ju om det är något fysiskt fel när man inte tänder på något?! Nog för att det är normalt att prioritera sömn när man har småbarn, men någon gång borde man väl bli lite sugen.. kanske är ett jättevanligt problem, men inget man hör så mycket om.

2012-10-19 @ 06:27:45
Postat av: Emma

I hear you sister! Modigt av dig att skriva ut det i bloggen! Jag förstår PRECIS vad du menar!!

2012-10-19 @ 09:11:05
Postat av: Yohanna - tvåbarnskaos & kolik!

Det är extremt vanligt, men alla ska skriva så jäkla fantastiskt och låssas som att allt funkar. Jag har inte heller haft lust sedan jag fick barn.. eller typ 2-3mån efter att min dotter föddes försvann det totalt, och har inte ens varit i närheten av att återkomma!

2012-10-19 @ 16:03:42
URL: http://maiplu.se
Postat av: Yohanna - tvåbarnskaos & kolik!

..å det tär ENORMT på förhållandet.

2012-10-19 @ 16:05:07
URL: http://maiplu.se
Postat av: Annika

Ni kan väl gå och prata med någon som kan ge er tips och sådär? Sexlusten finns ju säkert där någonstans även om den är svår att hitta. Kan det kanske vara så att du blivit bekväm utan sex? För jag tror att ju mindre man har det desto mer försvinner sexlusten.

2012-10-19 @ 21:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0