Några bilder från förlossningen ♥

Gles uppdatering här idag men det har sina orsaker :) Jag kom hem kl 5 imorse och efter att ha varit vaken i ett dygn så var det skönt att krypa ner i sängen och få någon timmes sömn innan jag skjutsade barnen till skolan. Jag tog en semesterdag för att få sova lite och det var välbehövligt!

Jag kan fortfarande inte förstå att jag har varit med om detta, det var så jäkla häftigt och jag funderar på vem jag ska få följa med nästa gång? ;)

Jag, Mats, Freja och Emelie for ner en sväng idag och hälsade på den fina familjen och jag fick chansen att hålla i Maya en liten längre stund ♥ Freja lärde sig även att säga bäbis (bejbis), så himla gulligt! Hon tittade och pekade på Maya och blev jättelugn i hennes närhet :D

Mamma som alltid har sagt att jag inte ska vara i närheten av bäbisar för att jag alltid blir så sugen borde vara med orolig för Mats, hans ögon lyste då han fick se Maya!

Så här avslappnad ska man vara mellan värkarna tydligen, Malin undrade mest vad pungkulorna gjorde under hakan ;)

    Epidural ska tydligen göra susen, Malin fick lite energi tillbaka. Hon dansade och sjöng också ;)

Maya, född i vecka 42+1 KÄRLEK ♥ 

Jag fick hålla i Maya en liten stund innan jag for hem imorse! 

Tack igen Malin och Emil för att jag fick vara med och dela detta med er!

 ♥


Kommentarer
Postat av: Mathilda - mamma till Amelia

Gud vad häftigt det måste ha varit att vara med i en förlossning på sidan av som du var! :-) Det är skillnad att själv vara den som föder än den som är på sidan och hjälper till!

2012-09-18 @ 21:50:50
URL: http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se/
Postat av: Janina

ohh så underbart, häftigt att vara med!

2012-09-18 @ 23:15:18
URL: http://minbebis.com/blogg/myfamily/
Postat av: Lina

vilket privilegium att får vara med! så häftigt och så otroligt fin liten tjej!

2012-09-21 @ 22:15:18
Postat av: Emma

Shit! Vilken upplevelse att få vara med om en annans förlossning. Är grymt imponerad av Malin och att du antecknat varenda grej som hände var riktigt bra. Känns kul att läsa exakt vad som händer i en förlossning.

Hon var riktigt fin Maya!

2012-10-21 @ 22:09:35
URL: http://emmauvs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0