Julbord är inte min grej!

Igår hade vi en kontorsdag med jobbet och var på Höga kustenhotellet.
Vi började programmet med en god lunch innan vi fick gå på en guidad tur till bergrummet och förankringskammaren vid brofästet.
Det var riktigt häftigt och vi fick höra på en historia om ett par som tog sig upp på toppen av bron och förlovade sig:)
 
 

När vi kom tillbaka till hotellet så fick vi lyssna på en föreläsning.
Sara Dahlberg Eriksson var inbjuden och pratade om bearbetning av sorg vid en förlust.
Jag satt med en klump i halsen och ögonen var alldeles tårögda när hon berättade sin livshistoria, hon har förlorat 2 barn under loppet av 10 år.
Hon berättade om hur hon hanterade sorgen dessa gånger och att det var på 2 helt olika sätt.

Vi bröt efter ca 1 timme för fikapaus.
Jag höll på att smälla av när jag såg buffén med alla kakor, bakelser, frukt och godis.
Det var riktigt gott!
Efter fikat så berättade Sara lite mer om vad som händer med kroppen och hjärnan när man hamnar i en kris av olika slag.
Det var riktigt intressant och jag har lärt mig en hel del faktiskt.
En riktigt bra föreläsning!
 
Kl 18 så blev vi bjudna på lite glögg innan det var dags att ta för sig av all julmat.
Jag blev mätt bara när jag tittade på maten men jag gick ändå 2-3 varv och fyllde tallriken med allt möjligt!
Efterrätten var såklart det bästa av allt.
Det fanns hur mycket som helst men jag fick nöja mig med ostkaka, ris ala malta, chokladtryffel, fudge, kolamousse och någon passionsgrej.
Jag fick lämna en skumtomte som verkligen inte gick ner.
När jag tittade på den så ville jag bara kräkas!
Ni kan ju tänka er hur magen såg ut och maten stod uppe i halsen.
Som tur var så var alla nästan lika mätta som mig så vi ringde efter bussen tidigare så vi kunde åka hem redan vid 20.
Jag var alldeles skakis och mådde pyton resten av kvällen, har nog aldrig varit så mätt någon gång.

När jag vaknade imorse var jag fortfarande skakis och lite illamående.
Julbord är inte riktigt mig grej ;)

Vi hade en trevlig dag iallafall och vi fick komma bort från kontoret en stund och umgås lite!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0