Freebra vs. Wonderbra

Malin glömde pappersskäraren hemma så det blev inga kort gjorda idag. Istället har vi tittat på brudklänningar och jag har äntligen bestämt mig för vilken jag vill ha!!! Den är helt fantastisk ♥ 

Jag ska beställa den från nätet och det är mycket detaljer att gå igenom så att det inte blir fel storlek mm. För att kunna ta rätta mått så rekommenderar dom att ta måttet med den BH som man ska ha under klänningen. Har jag någon sån BH? Nix pix!

Så nu är jag på jakt efter en bra BH som passar mina bröst framför allt och en som sitter som ett smäck utan axelband. Har kikat lite på både en freebra och en från wonderbra ikväll. Det skiljer en del i pris och jag har ingen aning om vad som är bäst.

Freebra´n verkar väldigt smidig men frågan är om hur den formar och håller brösten uppe? Jag har ju inte direkt samma bröst som jag hade innan amningen av 3 barn och ni vet väl dom flesta vad som händer? ;) Det är typ 2 tomma påsar som hänger.. Och hur länge kan man använda den, klistret blir väl sämre antar jag? Priset passar däremot min plånbok.

Sedan såg jag den axelbandslösa BH´n från Wonderbra och den är HUR FIN SOM HELST! Den verkar ge lite stöd underifrån iallafall och med rätt storlek kanske brösten hamnar på rätt plats och får fin form? Den är dock lite dyrare men det kan det kanske vara värt?

Är det någon som har någon erfarenhet av dessa? Kom med alla tips ni har! Skulle behöva köpa en ganska omgående och vill gärna prova någon i butik!

Finns wonderbra att prova någonstans i närheten av Härnösand eller Sundsvall?

 

VS

Snälla, hjälp mig att bli klokare!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!!

Såg du funderar på en wonderbra - de är bäst! Du får aldrig samma lyft, form och framför allt "sitta på plats" med en freebra eller billigare bh.
Wonderbra funkar alla gånger. Kolla på twilfit, de har båda märkena tror jag.

/ Lycka till!

2013-02-15 @ 21:34:52
Postat av: Sanna

Som sagt Twilfit har båda modellerna, iaf i Sthlm. Annars kanske de finns i ngn underklädesbutik, en sån där som har väldigt stora storlekar, men också små. Vad roligt att du hittat din klänning! Bättre känsla finns nästan inte, förutom att föda barn då ;) Lycka till!

2013-02-15 @ 22:48:28
URL: http://www.minbebis.com/blogg/Irish
Postat av: Marica

Jag har en wounderbra, kanonbra!! Den håller verkligen va den lovar! Dyr men väl värd!

2013-02-16 @ 07:38:21
URL: http://Hej

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0