Hur en död fågel luktar?

Igår sa Mats att det luktade bajs i vardagsrummet men han visste inte var lukten kom ifrån.
Jag kände ingenting... förrän idag.

I omgångar har det kommit små puffar med snuskig lukt.
Den påminde mig om tiden då jag jobbade ute på surströmmingen.
Den där lukten som fanns i barackerna där vi bytte om.
Rutten och instängt, vidrigt!

Jag kröp igenom soffan och luktade på alla dynor men ingenting.
Mats och Nora hade redan kollat under soffan dagen innan så det brydde jag mig inte om då.

Sedan så tänkte jag att jag kollar under soffan ändå bara för att vara säker på att det inte är något som ligger där och stinker.

Jag höll på att smälla av då jag såg att det låg en död jävla fågel där!!!
Och jag vet vem boven är..

Vilda har blivit en jävel på att jaga fåglar sedan hon började gå ut.
Vi har alltid haft dörren öppen in till oss då vi varit ute på gården.
Mats har redan plockat reda på ett antal fåglar som vi sett att hon sprungit upp med men denna hade vi missat.

Fy fan, stackars fågel! :(




Killed by Vilda
 
Hädanefter stänger vi dörren efter oss....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0