När ska vi släppa kontrollen?

Jag har länge gruvat mig inför att barnen ska bli tonåringar med allt vad det innebär.
Det jag fruktar mest är när dom ska börja ränna omkring på stan under kvällarna!

Jag har inte tänkt på att dom vill bli fria lite tidigare än så.
Nora har nu frågat om hon kan få gå själv på stan med några kompisar på fredag.
Jag är så kluven!
Det skulle ju vara hur kul som helst för henne, när jag var 9-10 år så åkte jag faktiskt med bussen själv till Birsta med kompisar.
Det var inget konstigt med det..
Men samtidigt så blir jag livrädd, hon vågar ju knappt vara ensam hemma själv i mer än 10 minuter.
Hur ska hon klara sig på stan och att åka buss som dom hade tänkt?

Åhh.. det här är så jobbigt.
Jag litar på Nora men inte på alla idioter som finns där ute!
Min och Mats oro ska ju inte få hindra henne från att utforska världen men det är väldigt svårt att släppa kontrollen..

Hur skulle ni göra med era 9-åringar?
Vad får dom göra/inte göra?
Vad har ni för regler?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0