Premiäröppningen av Furuviksparken!

Vi var som många andra på premiäröppningen av Furuviksparken i lördags!
Vi blev bjudna på inträde, åkband och lunch.
Hade även turen att få ta med mig en vän och hennes familj :)

Vi fick gå in på röda mattan och blev fotade, har aldrig varit med om det tidigare så det var riktigt kul!
Får se om jag hittar bilderna någonstans sedan.

Det var bra men lite skumt väder, varmt och kallt om vartannat men det kom inget regn iallafall och det var ju tur!
Vi tittade på alla djuren och Freja var jättefascinerad av alla hon såg.
Hon gillade getterna och kamelerna mest!
Jag tror getterna gillade oss också, eller iallafall våran fikapåse som låg i vagnen :D
 
Vi kom till tivolit strax innan dom öppnade och fick se Babsan.
Vi passade på att äta lunch också innan det var dags att åka karuseller.

Nora var jätteladdad men Amanda var feg till en början, hon ville inte åka någonting alls.
När hon såg hur kul Nora och Emelie hade så hakade hon på dom och till slut åkte hon nästan allt! :)

Den nya attraktionen Extreme var dom för korta för så det var den enda karusellen som dom inte åkte.
Hjärtat satt i halsgropen då dom åkte berg- och dalbanan!
Jag har blivit så feg på senare år så jag åkte bara några karuseller med Freja som gick i lagom takt ;)

Kl 15.00 stod Robin Stjernberg på scenen och jag som normalt inte klara av karln tyckte ändå att det var riktigt trevlig att stå och lyssna på lite livemusik.

Vi hann även med lite sockervadd innan det var dags att bege sig hemåt.
Tiden gick alldeles för snabbt och jag åker gärna dit en gång till i sommar!

Tyckte det var skitkul att se lite "kändisar" också!
Vi såg några familjer från Familjen Annorlunda, Big Brother deltagare, komiker och några bloggare :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0