Årsresumé del 2


Vårkänslorna började komma och vi hade fint väder.
Vi målade om i hallen och var förkylda hela högen och tjejerna hade ögoninflammation.
Bröllopsplaneringen tog fart och vi skickade in papperna för hindersprövning och namnbyte. Jag påbörjade även förvandlingen från att vara väldigt mörkhårig till att bli blond.
Mina nya glasögon blev klara jag fortsatte med träningen. Fick hantlar och vikter av grannen som jag använde ett par gånger, körde en squatsutmaning och gjorde mina första armhävningar på tå.
Vi träffade våra fina vänner från Karlstad och jag blev nominerad till tjejplanet, av vem vet jag fortfarande inte!
Valborg firade vi med att äta god mat hemma och sedan for vi förbi majbrasan och kikade på den från bilen :)



Det hände en hel del under denna månaden.
Jag fyllde 29 och Amanda fyllde 7. 
Det skedde ett fruktansvärt mord här i stan dagen efter att jag hade skrivit om hur nojig jag är att gå ute själv med rädslan för att bli knivhuggen.
Vi var på rättegång.
Jag och Malin stod på loppis och jag fick ihop en liten slant iallafall trots att det var en seg och lång dag men dåligt väder.
Amanda var inne i en riktigt jobbig period - lilla puberteten som det så fint kallas.
Jag skrev om min kräkfobi som jag tänkte försöka jobba lite med under året.
Jag fick äntligen en diagnos på mina magproblem, IBS.
Jag var även på ett anhörigsamtal på psyk som blev början till en riktig utveckling hos mig själv.
Och det blev en hel del bröllopsfix, min klänning kom och ringarna blev klara.
Vi kikade på festlokalen och började planeringen för dukning osv.
Mats köpte sin första kostym någonsing och vi hade genomgång med prästen i kyrkan.
Vi hann även med en middag med Zandra och Johan på en uteservering, det var riktigt mysigt!
I slutet på måndaden var hela familjen på premiäröppningen av Furuviksparken, vi bjöd med Ida, Jonas och Emelie och vi började umgås allihopa :)


En riktig sommarmånad fick vi med varma dagar, lekparkshäng, fika och mat utomhus.
Tjejerna hade skolavslutning, jag fotade en hel del och började gå hos en terapeut.
Jag var till Stockholm på lite jobb och jag och Mats firade 10 år som förlovade.
Jag och Mats åkte ner till Karlstad en helg och hälsade på Per och Marie, det var sista gången vi såg dom innan dom fick sin lilla A ♥
Vi provbakade bröllopstårtor och firade midsommar uppe på Murberget och sedan hemma hos Sandra och Helena med grillning.
Men det bästa av allt denna månaden var min första möhippa!
Ja, jag hade turen att få 2 styckna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0