Vardag

Imorrn är det åter till vardagen på riktigt, skolan drar igång och på tisdag är det dagisdags.. Får se hur lätt vi kommer upp imorrn :P Idag har jag hunnit träffa Nathalie och Ellen en stund, vi tog en promenad men inte så lång. Det var ganska så kallt ute.. Efter promenaden så for vi och köpte lite mat från donken och åt här hemma. Hon hade med sig en bit sockerkaka också men den hann vi aldrig fika innan hon for så jag sitter och äter en liten bit just nu, jättegod! Tack! :) Vi har kämpat på lite med flaskan idag men det gick tyvärr inge vidare.. Freja fick även smaka lite gröt på eftermiddagen men det tyckte hon inte alls om, kommer en fin bild senare ;) Nu ska jag ta och krypa ner i sängen, imorrn ska jag ringa till BVC och fråga om en tid för spruta, mätning och vägning och fråga lite om Frejas bajsande. Hon är snart inne på 6:e dagen med grön diarré. Inte alls nå kul, ibland blir det lite gulaktigt som det ska vara men sedan börjar det om igen.. Tycker även att hon börjar bli lite smal om magen :( Vid nästa besök ska jag även fråga om alla torra utslag hon har på magen och ryggen som aldrig ger med sig.. Hon har även lite på händerna, armarna och benen.

Kommentarer
Postat av: CIcci

Det kan ju även va grönt för att de inte får i sig det sista av bröstmjölken. Det kanske du vet? För att de inte suger klart på bröstet eller att man byter bröst för tidigt. Det är mer fetare mjälk på slutet & då får de inte i sig den.

Svar: Jo, jag har läst det men hon äter ju tills det är helt tomt så det är nog inte därför..
Jannice

2012-01-09 @ 07:31:39
URL: http://www.ciccisnotebook.blogspot.com
Postat av: emelia

Har också en bebis som ofta haft grönt bajs. Förutom ovanstående så kan de ju även få grönt om de är t ex förkylda.

Apropå torrheten/utslag. Har du provat med miniderm?

//Emma

Svar: Misstänker att det kan bero på en förkylning..!
Har inte testat miniderm än, kanske ska ta och göra det..? :)
Jannice

2012-01-09 @ 08:09:54
Postat av: Veralena

Tror att banan kan göra bajsen grönt, säkert andra fruktpuréer också. Om hon har fått något sådant?

Appropå de torra fläckarna så använde/använder vi en mild kortisonskräm, Mildison till Hilding. Den ska användas 2 veckor morgon och kväll även om fläckarna är borta och sen i 2 veckor till fast bara en gång om dagen. Kommer de tillbaka sen så kan man bara underhålla med kortisonen då och då och även att man kompleterar med miniderm efter bad och så där. Det fungerar jätte bra på Hilding och han såg hemsk ut en tag då han hade kliat sig på bröstet där hans torra utslag började.

2012-01-09 @ 13:35:58
URL: http://vdeak.blogspot.com
Postat av: sissy

Isabelles har också varit grönt till och från hela tiden. Det är vanligt och nog inget du behöver oroa dig allt för mycket över! :)

2012-01-09 @ 19:16:17
Postat av: baby2011

Min dotter hade också grön avföring när hon var mellan 4-5 mån. Frågade bm och hon sa att så länge man ammar ska man inte oroas hur avföringen ser ut. Har också problem med min dotters torra hud och utslag. Har köpt hem en massa salvor. Eftersom dem inte kan testa henne än för någon allergi får jag smörja o smörja! Och vara mjölkfri!

2012-01-09 @ 19:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0