Luciafirande och julfest

Nu är luciafirandet över för i år och jag hann med alltihop ♥

Igår hade 1:orna och 3:orna luciatåg ute på skolgården.
Det var inte lika kallt som förra året så det var riktigt mysigt att stå där och titta på Amanda.
Hon var så himla fin och hon var så glad att jag kunde vara med.

När dom var klara så gick jag och Amanda till Noras klassrum där dom hade anordnat en julfest för att få in lite pengar till klasskassan.
Det var riktigt bra uppstyrt och det fanns en del att göra för hela familjen.
Dom hade fikaförsäljning, en levande jukebox där man kunde önska jullåtar för 2kr, tomten var där med paket som man kunde köpa, lotteri, utmaningar, dansuppvisning, trolleri och det bästa av allt en teater som Nora och 2 kompisar hade satt ihop!

Nora var så himla nervös innan men det gick jättebra och det var en rätt stor publik :)

Barnen hade planerat och fixat allt helt själva, jag blev riktigt imponerad!

Idag har vi varit på Frejas dagis och tittat på deras luciatåg, Freja var jätteblyg och satt mest och kollade ner i golvet :)
Men de allra flesta barnen satt faktiskt kvar med fröknarna trots att alla föräldrar var där!
Vi fikade lite lussekatter och pepparkakor som barnen hade bakat innan vi for hem.


Jag var lite orolig att vi inte skulle kunna vara med på dagis idag men efter några timmars sömn på soffan så var vi människor igen!
(Glömde tyvärr kameran hemma så några bra bilder på Freja finns inte :/ ).
 



Imorgonbitti tänkte jag ta en tur genom stan innan jag åker på jobbet.
Det är alltid så himla fint på lucia, 1000tals marshaller lyser upp mörkret i genom hela stan!
Får se om jag kanske stannar till någonstans och tar lite bilder så ni får se :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0