Välja kompisar åt sina barn?

Visst skulle det vara skönt om man kunde välja vilka ens barn ska umgås med och inte?

Både Nora och Amanda har haft väldigt lätt för att få kompisar och kan umgås med dom allra flesta.
Men det dyker ju alltid upp några "bästisar" som dom umgås lite extra med på skolan och ibland på fritiden.

Det har hänt ganska många gånger att både Nora och Amanda har blivit sårade på olika sätt av sina "bästisar".
Vi har förklarat att vissa barn inte alltid är så snälla av olika anledningar och att de inte ska behöva ta emot en massa skit ena dagen för att bli jättebra kompisar igen nästa dag.
Jag förstår ju att det är så här när man är liten men ibland så önskar jag att man kunde bestämma helt och hållet vilka dom borde umgås med och inte.
Jag vill ju inte att mina tjejer ska komma hem och vara ledsna och ha ont i magen.

Men tanken är väl att dom ska komma på detta själva, vilka som är bra och dåliga kompisar.

När kan man som förälder säga stopp, vart går gränsen för hur dåligt mina barn ska bli behandlade innan man kan förbjuda dom att umgås med vissa personer?
Kan man ens göra detta?

Riktigt så långt har det inte gått än men jag misstänker att jag kommer att känna så i framtiden.

Senast idag blev Amanda slagen med en sko i huvudet och nerbrottad på golvet utanför matsalen :(
Hon sa till en fröken som tog tag i detta på en gång.

Men det gör så ont i mig, ingen ska behöva bli behandlad så.


 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Nä fy... Men en bra dialog mellan föräldrarna är ju bra att ha iaf. Även om vissa kanske inte vill ta till sej att barn gjort något dumt..
Ha en fin torsdag!
/ malinedlund.blogg.se

2013-11-21 @ 12:47:17
URL: http://malinedlund.blogg.se
Postat av: trollmamma.blo.gg

Hej
Jag förstår hur du känner, men d är bara kämpa på..
Fina barn du har föresten
Ha en fin dag

2013-11-21 @ 12:54:38
URL: http://trollmamma.blo.gg/
Postat av: Ia

Det där är jättesvårt och det finns nog inget enkelt svar heller.
Självklart ska man sätta stopp för ens barn och förbjudas leka med ett annat barn som behandlar ditt barn illa.Visst är det bra om dom kommer på det själva men alla barn är olika och dom där barnen som bär det inom sig själv kan ha svårt för att sätta stopp.Hoppas det löser sig! Önskar dig en fortsatt fin vecka

2013-11-21 @ 13:04:15
URL: http://solvida.blogg.se
Postat av: Veronica - var dig själv, för alla andra finns redan

Det här sårar mig verkligen. Att man redan som liten utsätts för mobbning. Ingen ska behöva bli behandlad såhär. Jag förstår att du kan känna att du skulle vilja välja vilka dina barn ska umgås med. Men jag är rädd för att det bara skulle förvärra situationen. Då jag gick i grundskolan hade min mamma och bonuspappa fått dåliga vibbar av en "vän" som jag umgicks ofta med. Lyssnade jag? Nej, jag insåg det först när hon började snacka skit om mig inför våra "gemensamma vänner". Hoppas att dina barn snart inser vilka de ska umgås med och inte. Så att de inte gör samma misstag som mig.

2013-11-21 @ 13:08:36
URL: http://musicismyboyfriend.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0