Nära döden!

Igår for vi och röck strömming, fick nästan 3 kilo på 1 timme. Det var jättekul och till slut kunde jag plocka bort dom själv från krokarna också. Tycker inte alls att dom var nå mysiga. Alldeles hala och dom sprattlade jättemycket!

Efter middagen tyckte Mats och Nyppa att det var en bra idé att dra iväg i hajen på dom stora vågorna. Men jag höll allvarligt talat på att skita ner mig. Trodde verkligen att jag skulle dö så jag satt och höll i mig det hårdaste jag kunde med tårfyllda ögon. Så efter ett tag fick vi vända och släppa av mig. Usch!!

Trodde hela tiden att båten skulle välta eller att vi skulle bli slukade av en våg men jag överlevde som tur va!

Idag har vi inte gjort så mycket, jag hann måla 6 plankor innan det var dags att packa ihop innan regnet kom.

Då for vi in till stan och handlade lite, höll på att krocka också.. Ibland kommer min stora trut till användning =)

Vi ska väl snart äta middag och ikväll blir det en film.

Imorrn åker jag hem och tvättar och hämtar barna. Vi åker förmodligen upp till stugan igen på lördagkväll eller söndagmorgon.

Vi hörs!

Morsning korsning!

Imorse var det jättefint väder och solen stekte hett men nu blåser det ganska mycket och jag tror det har börjat regna. Annars gör det nog det vilken sekund som helst.

Blev inte mycket jobb idag, efter att ha målat 6 plankor så var jag alldeles yr och tung i kroppen. Jag drack lite vatten och gick ner i sjöboden för att vila. Har legat på soffan mest hela dagen känns det som men nu är jag u  ppe på benen igen.

Sitter nere i sjöboden alldeles ensam, Nyppa duschar och Mats skulle gå upp och kolla läget.

Börjar bli lite hungrig så jag måste nog ta något att äta snart om det inte blir tidig middag.

Ska försöka komma ihåg att knäppa lite kort också så ni får se hur mysigt det är här på ön! =)

Jävla skitdator!

Skulle precis godkänna en kommentar men datorn tyckte tydligen att det var bättre att ta bort den =(

Mats och Nyppa drog iväg i hajen och lämnade mig kvar i sjöboden.. taskmörtar!

Nu börnade dom precis förbi och tänkte nog fortsätta att skita i mig.. men men that´s life!

Har det superskönt här i stugan iallafall och har fått lite jobb gjort idag. Har bränt mig lite på ryggen också så nu borde jag vara jämnt röd över hela kroppen! =)

Njuter av att inte behöva vara på jobbet och det är så skönt att jag har 6 veckor kvar av min underbara semester! =)

Här uppe i stugan jobbas det för fullt och...

foto124 (MMS)

Här uppe i stugan jobbas det för fullt och det blir väldigt fint :) Solen steker så jag hoppas att jag får lite färg på mig! Vi är snart klara för idag tror jag, får se vad som händer ikväll :)

Morrn morrn!

Är ganska trött idag, brukar vanligtvis kliva upp runt 9 men idag ringde alarmet kl 6!

Har gjort mig klar och all packning är färdig, tror jag. Kommer säkert glömma nåt men det gör väl inte så mycket. Kommer ju snart hem igen för att packa om ändå =)

Barna sitter och äter frukost, dom var väldigt sega idag dom med. Nora var vaken till nästan 12 inatt. Hon såg på ondskan och tyckte att filmen var så bra så att hon inte kunde somna.

Ska snart fara på bankomaten och ta ut lite pengar och sen fara hem till Marie med bilen och barna. Får skjuts till bussen också =)

Hoppas ni får en bra dag i det fina vädret, det ska jag ha!

Ny design!?

Är så less på den jag har nu, om det finns någon frivillig där ute som vill hjälpa mig att göra en ny så hojta till!

Är inte så duktig och är en aning lat för att lära mig =)

Nyss hemkommen!

Har varit med Ida hela dagen idag, vi har varit och handlat, ätit glass och tacos och sett på Takida DVD:n.

Har haft jättekul! Barnen är speedade och kommer nog inte somna på ett tag.

Synd, jag som måste upp tidigt imorrn. Bussen går klockan 9 och jag måste hinna med en del innan dess.

Men det går säkert bra =)

Kommer hem från stugan på fredag igen för att packa ännu mer saker och ta med mig barnen upp!

Det ska bli så skönt, hoppas sommaren stannar kvar ett tag till..

Gomorron!

Jag och barna vaknade för 1 timme sedan så vi har ätit frulle, plockat undan och klätt på oss.

Jag har även vattnat blommorna, kors i taket! Tror nog att älsklingen blir imponerad nu ;)

Dagens planer är att skjutsa Ida på affärn så hon kan handla och sen vet jag inte alls vad vi ska göra.

Det blir iallafall en slapp dag och ikväll ska jag packa lite grejjer som ska med till stugan.

Åker dit imorgonbitti, ska åka buss och det ska faktiskt bli ganska mysigt! =)

Har fortfarande jätteont på magen efter att jag har bränt mig så det är väl bra att kroppen får vila från solen en dag!

Jag är kär!

Vilken underbar dag det har varit, efter mycket om och men så vaknade Ida så vi kunde åka till stranden.

Var där nästan 5 timmar och jag har nog fått lite färg på mig, är röd än så länge men jag hoppas att det övergår till brunt så småningom.

Benny och Eva var också där så vi hade lite sällskap! =)

När vi kom hem så stressade vi litegrann.. duschade, åt middag, plockade undan, startade en tvättmaskin, dammsög och torkade vissa fläckar på golvet.

Sen fick vi efterlängtat besök av Zandra, Johan och lilla Liam. Och gud vilken söt unge, jag är kär! =)

Satt och höll i han ganska länge och han var så himla go!

Trodde mitt bäbissug skulle avta men jag måste säga att jag blev ännu mer sugen och barna vill ju jättegärna ha en lillebror så det är väl bara att sätta igång ;)

När dom for hem frågade jag Nora om hon tyckte att han var söt och hon sa att hon ville ha en exakt likadan bäbis med samma namn.

Nu ska vi mysa i soffan och kika på tv:n tills vi somnar.

Imorrn ska vi åka med Ida och storhandla! =)

Väntan

Sitter och väntar på att affärn ska öppna så jag kan handla lite fika som vi ska ha med oss på stranden.

Sen ska vi bara vänta på att Ida vaknar så vi kan åka!

Blir nog borta hela dagen och det ska bli så skönt.. =)

Fredagkväll!

Det blev en dag på stranden ändå idag, Ida sms:ade och frågade om jag skulle iväg så då kunde jag ju inte bara stanna hemma. Inte varje dag någon vill umgås med mig ;)

Jag badade ett tag och det var riktigt skönt, lekte med barna och det var längesen jag såg dom så glada!

Har en aning ont på magen och på axlarna efter min snygga bränna men det ger väl med sig.

Snart ska vi mysa till det här hemma bara vi tjejer, Mats har åkt till Nyppas stuga nu och det känns redan tomt.

Hoppas på att dagarna går fort så vi ses snart igen =)

Morrn morrn!

Det gick bra att sova inatt men idag har jag riktigt ont i axlarna så det gör inget att det är molnigt ute.

Vi myser hemma idag =)

Mats åker med Nyppa till stugan idag och på söndag eller måndag åker jag upp så jag ska mysa med barna hela helgen!

Nästa fredag åker jag hem igen och tvättar lite sen åker jag och barna upp till stugan igen i 2 veckor!

En dag på stranden!

Jag och barna har varit i Svartvik idag, jag har solat och barna har badat.

Jag tyckte det var lite kallt i vattnet så jag stannade i solstolen! Borde kanske ha rört lite mer på mig och smörjt in mig för jag har bränt mig en hel del men jag hoppas det lägger sig snart =)

Hoppas på att det blir fint väder imorrn igen så vi kan åka på stranden igen! =)

Jag är med barna på stranden och njuter av...

foto121 (MMS)

Jag är med barna på stranden och njuter av livet. Dom simmar och har jättekul tillsammans :) Vädret är helt underbart!

Coola hundar åker moppe :) Kanske inte syn...

foto119 (MMS)

Coola hundar åker moppe :) Kanske inte syns så bra men dom har iallafall solglasögon på sig!

Sitter på torget och svettas. Barna leker ...

foto118 (MMS)

Sitter på torget och svettas. Barna leker och Mats är hos optikern :)

VARMT!

Jag håller på att flyta bort här hemma, det blir så fruktansvärt varmt här så jag håller på att dö!

Nästa sommar kommer jag att bo någon annanstans iallafall..

Har precis kört igång en maskin med tvätt, måste tvätta lite idag så det finns rena kläder när jag och Mats åker till stugan. Det är inte så många maskiner så jag hoppas på att kunna åka till nån strand lite senare!

Skön kväll!

Har ganska nyss kommit hem efter att ha varit i lekparken 1 timme.

Det var jätteskönt ute. Barna träffade några andra pratglada tjejer som erbjöd mig att köpa deras småbröder, den ena är inte ens född än =)

Har tagit en skön dusch och smörjt in mig, en till bra grej med semestern.. Jag kan duscha när som helst och hur länge som helst utan att känna någon stress! =)

Nu ser vi på Förortsungar igen, barna hann inte se klart den förut.. Dom kan alla låtar och repliker snart =)

Gomorron!

Familjen Skoglund/Nordin har precis ätit frukost, det är så skönt att få sova länge på mornarna.

Jag eller Mats vaknar nästan alltid innan barna, känns jättekonstigt =)

Det är fint väder idag med så vi måste nog åka någonstans, barna ska på kalas sen så jag måste ringa och kolla när dom ska dit!

Måndag!?

Det som är det bästa med semestern är att man inte behöver ha någon koll på vilken dag det är, det är lördag alla dagar! =)

Barna kom nyss hem från Evelinn och Enya och jag har precis gjort snuskisar som vi ska äta ikväll till en film!

SEMESTER är livet!

Livat!

Nora och Amanda har varsin kompis här så det är ganska livat. Från Noras rum hörs faktiskt ingenting med Amanda och Enya kompenserar upp det och låter som en hel dagisklass.

Gardinstången for i golvet för en liten stund sedan.

Ska ta med mig allihopa och gå ut nu..

SEMESTER!!!

Äntligen är dagen här som jag har väntat på så länge.. min semester har precis börjat!

7 underbara veckor ska jag ha =) Mycket bättre än förra året iallafall..

Höll på att försova mig imorse men vaknade precis i rättan tid så jag hann med skjutsen.

Nu ska jag njuta!!!

Mary Kay

Har varit på ett Mary Kay party ikväll, jättetrevligt och riktigt härliga produkter fick vi prova.

Synd att det är lite dyrt och att jag är väldigt pank just nu annars hade jag nog handlat en del =)

Nån gång i framtiden kommer jag nog att beställa lite grejjer iallafall..

Ska snart göra mig klar för kvällen så jag orkar upp imorrn, näst sista dagen innan min efterlängtade semester!

Bilder från i helgen!

Fredag:

Vi tog båten till Sandviken och hade jättemysigt! =)

Lördag:

Hamnfesten/Rix FM festivalen

Bäst av alla var såklart Takida, Robban var riktigt snygg dessutom! =)

4 dagar kvar! =)

Dagen har gått fort och jag hoppas resten av veckan gör det också så jag får min efterlängtade semester snart =)

I helgen var jag uppe i Nyppas stuga med Mats och Nora, Amanda fick vara med farmor..

Vi fiskade, åkte båt, grillade, spelade poker och hade jättemysigt.

På lördagen for vi in till stan för att gå på hamnfesten och kolla på Takida =)

Nora tyckte det var lika kul som jag och nu har hon äntligen få se dom live. Hon har lika bra smak som sin mamma så hon tyckte också att Robban var snygg ;)

Nästa gång blir det 10:oende gången jag ser dom och dom har varit lika grymma alla gånger! =)

Kommer upp lite bilder senare när barnen har lagt sig..

Vi har ganska nyss kommit hem, vi har varit ute på en promenad/cykeltur. Barnen är nyduschade och sitter här i soffan med mig och kikar på en film.

6 dagar kvar..

Den här veckan har verkligen gått jättefort.

Jag och Amanda har det så mysigt här hemma bara vi två, hon är mycket lugnare och snällare när inte Nora är med.

Hör och häpna, hon hjälpte mig till och med att städa idag!

Hon som aldrig städar annars.. Har plockat undan på barnens rum och dammsugit hela lägenheten och soffan. Det tog lite tid att få soffan ren från allt katthår och jag slet i onödan för nu är det lika hårigt nästan =/

Har packat Amandas väska inför helgen när hon ska vara med farmor, ska börja packa till mig själv sen om jag orkar =)

Imorrn åker jag upp till Ö-vik och njuter av 2 lediga dagar och lite musik.

Ska se en del av Takida på Hamnfesten! =)

Nu ska jag kika lite på tv:n och njuta av lugnet!